lördag 24 januari 2015

Som alla år...

...så är det full ruljans kring fågelmatare och fågelfat här på våran kulle :-) <3
nötväcka till vänster (som kan ta många frön på en gång i sin mun) å lilla talgoxen till höger <3
så här kan min myseberså se ut nu i vintertid <3 och om ni kollar närmare...
...så ser ni att ängeln är nästan helt täckt av snötäcket...
den lilla blåmesen hackar och äter av sitt frö <3
å i vanlig ordning så är ju di små blåmesarna så otroligt söta å så ser dom ju samtidigt lite tuffa ut ;-) 
näästan så man anar en liten tendens till tuppkan däroppe på huvet ;-) lite mer vind så skulle tuppkammen sitta som en smäcka *hihi* ;-)
"mina" underbara små fågelvänner <3
å ja...nu när det är vintertid igen så håller jag såklart utkik efter "min" koltrasthona fiona som har varit här 2 vintrar på raken nu å förra året så åt hon ur min hand<3
jag är osäker nu på om det är fiona som jag nu träffat även denna vinter?... hon har ju vågat komma fram till fatet då jag sitter precis bredvid....men jag är ändå lite osäker...å så har väl min tid varit lite knapp oxå :-/   men jag lär nog märka om det är just fiona..<3  och sen är det ju så att en koltrast lever upp till 5år nånting, om jag inte har helt fel?... men då hoppas ju jag såklart att hon kanske "berättar" för sin unge om mig å att då denne lilla vän kommer hit varje vinter :-) <3  (precis som enbente måzart" här i mariestad, som kommer till samma veranda varje år å får sina brödbitar<3 )  jag hoppas ju i mitt lite tokia sinne;-b att samma fenomen givetvis inträffar här med fiona å hennes ungar :-) <3 

tiden får utvisa..men ni lär ju få höra det härinne då kan ni vara säkra på ;-)
<3
den snötäckta ängeln behöver inte känna sig så ensam då koltrasthannen kom å gjorde henne sällskap <3
lilla livet <3
hungriga matgäster vid matfatet som står framme året runt nedanför fågelbadet <3
fatet tilltalar både stora å små fåglar å även rådjuren vet att detta fatet bjuder på gott :-) <3

lilla näpna blåmesen..så söt liten vän <3
..även fast tiden för mig är mer knapp i detta skedet av mitt liv....så älskar jag mina små fågelvänner/djurvänner oändligt mycket fortfarande <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar