fredag 24 november 2017

Nämen jag kör väl en "rövare" igen da`...

...genom att ge er en "körare" mä bilder i blandad kompott :-)

 nu har det ju äntligen...blivit lite vinter i luften...och därmed vacker frost..<3
 och som jag skrivit tidigare så har vi MYCKET vilt härute hos oss<3 däribland dovhjortar<3


 se bara hornen på bocken...det ser tungt ut att ha dom stora hornen på huvudet...
 ..på vandring i trollskogen<3

 från en reasturang i tomelilla nu i helgen<3 så fångade jag alla dessa råkor från fönstret:)
 råkor ser man mååånga av nere i skåne<3
 vacker rörelse i bilden<3
 *hihi* när tant anna ligger å vilar så kommer lille busekillen albin å vill att tant anna ska sluta vila haha ;-b
 som ni vet så for jag ju ner till skåne och österlen nu i helgen som var<3 å i detta inlägg så är det även bilder från min senaste tripp dit ner<3
 min bästa vän å jag<3  vi behöver inte säga alla orden..vi förstår alltid varandra ändå<3  denna vackra själ lina..<3
 å tänk va...2 !! veckor tog det att starta upp fågelmatningen här på våran gård<3 det är första gången som jag själv startar upp en matning (då fåglarna hade blivit matade innan i mitt förra hus)
 ..så nu har vi besök av fåglar av alle de olika slag<3
 å jag är ju i himmelriket när jag får ha dom igen precis utanför fönstret<3<3<3

 ujujuj å lilla näbben där;-) <3
 *nomnomnom* :-)
 å vet ni vad..... :-D nu imorse när jag å våra fyrbenta vänner va ute på morgonpromenaden så hittade jag 3!! gamla mjölkkannor därute i skogen som såg ut att ha legat där braaa länge... huur kan man slänga såna här vackra grejjor...fast *hihi* tur för mig ju som nu ska förvalta dessa tre skogsfynd mycket väl :-) jag har velat ha såna här stora mjölkkannor en tid nu...å så HITTAR jag tre stycken nämnda i skogen bredvid vår stuga :-) vilken tur jag har alltså :-)
idag va en fin dag..så man ville bara pyssla ute<3 jag höll på med mjölkkannan å mina pinnar å jimmy kastade med sitt spö å ängela med kompis lekte inne i stugan<3
en kompis-ida som även stannar över natt :-)
två bilder på trött bloggförfattarinna ;-) trött men jäkligt glad ;-)



å här..låt mig presentera...bernt ;-b våran snögubbe med långt hår och pepps-persson keps ;-D han fick tyvärr ett mycket kort liv som endast varade ett dygn..då han töade bort nån dag senare då plusgraderna tog honom;-)
vinter kring vår stuga<3
vinter är vackert....<3

å våran lilla älskling som i helt vanlig ordning gräver efter sork <3 dä ä så han har blivit helt brun om nosen sin av allt nosande där nere i jorden ;-)
tog även lite bilder från linas atelje<3 min fina lina som nu är etablerad konstnär..nu är du en av dom going!! <3 är sååå STOLT över dig!!!<3

dom här små tavlorna har hon alltså själv ristat ur från denna "bricka" som först var helt svart..mycket imponerande lina<3 du fångar så mycket i en bild...<3 jag är såå imponerad...


ateljen<3





TACK havet...tack lina å albin...tack skåne och österlen<3...för att jag fick njuta av er ännu en gång<3 
kan inte riktigt beskriva hur mycket skåne betyder för mig...så mycket från min barndom...minnena...allt...<3 
ja...jag behöver åka ner till skåne flera gånger om året för att ladda upp mina batterier<3  att få njuta av att vara här nere några gånger om året<3 det gör mig lycklig
resan på 40 mil startades efter denna bild togs ;-) med lite färdkost å bra musik så ä dä riktigt gött å ligga där på vägarna :-)
jaa...å det blir väl att vi få skaffe vår doter en egen kamera då hon verkar gilla det lika mycket som mor sin ;-)  här fotar hon dovhjortarna ute på gärdet <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar