lördag 2 december 2017

MATKOMA...


...har jimmy å jag nu ;-) men vi är glada ändå för vi har varit på kinnekullegården å ätit det årliga julbordet :-) å jäklar va man ser fram emot det VARJE år :-) det ä så sjukt gott å riktigt bra julbord däruppe på berget! å dom tar hand om maten väl..så däruppe tror jag ingen går å blir matförgiftad :-) nä...detta är en tradition som hålls varje år här :-) NOMNOMNOM ;-)

Min och våran klippa<3 du jimmy...du är så fantastisk...jag kan inte nog många gånger säga hur UNDERBAR du är<3

bjuder även på lite bilder inifrån våran stuga<3 där vi har fått in julen<3 :-)
tomtar å ljusstakar har fått komma upp ur lådan igen :-) 
har förstått att många har julkalendrar med paket i varje dag..men här kommer istället små överraskningar från tomten under december månad i hennes julstrumpa som hänger på dörren till hennes rum :-) den första överraskningen fick hon nu 1a december å då hade "tomten" kommit med en chokladjulkalender :-) hihi den va mycket uppskattad och efterlängtad...hade tomten vart där eller inte? ;-)  ni får vända lite på huvenà här bara för ja va lite lat som inte vände den rätt bilden ovan ;-b
delar av vår lilla ängels rum<3 
sååå himla mysigt med tända ljus å tomtarna<3 nu känner man julstämningen<3
vi trivs så himla gott här ute i vår stuga<3 här vill vi bo så länge som möjligt<3
min egna hörna...mitt egna "krypin" :-) <3
här drömmer vi sött om nätterna<3 å ligger å gossar å busar både tvåbenta å fyrbenta, alla på en gång om helgmårnarna ;-D å speciellt tiger älskar att vara i centrum där han ligger på rygg så vi kan klia honom gott på magen å bara överösa honom mä pussar <3 *hihi*
julduk har fått inta köksbordet å detta är tottes favoritplats att ligga på skulle jag kunna säga <3 han gillar nog värmen från elementet där kan jag tro <3

min fina sambo som är minst lika tokig som jag hehe ;-D
dessertbuffen....chokladmoussetårta...mjuk pepparkaka...saffranspannacotta...mmmm bara för att nämna några av alla goda grejjer på DET bordet  :-)
vi inledde denna dagen med rask å mysig promenad med vovvsingarna <3 utan min mårronprommis alltså....häpp det går inte! den är faktiskt väldigt viktig för mig...inte bara för vikts skull utan för det härliga energin den ger mig<3


väldigt mysigt vid kaminen när vi varje helg tänder ljus där <3 även julkänsla har infunnit sig på denna plats<3
 detta gäng med gråsiskor (rätta mig om jag har fel) har flugit kring här i det senaste nu<3 det är vackert när dom flyger kring i flock så å då å då så finns det ju nåt smaskigt på marken eklart ;-) som "vi" då måste ner å snaska på...å då kom jag där mä kameran serrni <3

 dessa två sista bilderna på dem blev jag riktigt nöjd med :-)

vackra varelser...<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar