lördag 10 februari 2018

Detta!!...

...är iallafall vildsvinsspår :-) både grannen och jimmy säger sig ha sett tydliga vildsvinsspår kring våra hus här! å nu i morse på promenaden så hittade även jag ett spår från de "små grisarna" 

 det syns så tydligt att det är just vildsvinsspår...med de små "prickarna" baktill och framdelen av klövarna..

 nåt som jag tycker ä intressant, d är ju å se alla spåren från djuren i snön<3 :-)
 ...men det som gjorde mig lite orolig vart ju å även se spåren nere på isen.....inte så bra dock :-/
 nu under vintertid så är dammen helt istäckt..
 våran lilla pojk håller på med sin favoritsyssla ;-) <3 hihi..sorkgrävning
 fina lilla sessan<3
  nu under vintertid så eldar vi mycket för å hålla värmen inne i stugan<3..å idag fick jag "hjälp" med vedhämtningen av pussel ;-)
 den här korgen är perfekt å fylla med ved som vi går med upp till "vedlår`n" när den börjar bli tom. den har vi precis utanför ytterdörren så vi lätt kan gå ut å fylla korgen med ved å sen ä dä bara å elda<3
 även lilla tottis bestämde sig för att vara med på ett hörn ;-)
 vackra, vackra varelse...<3
 i en värld full av grymhet...så är det sååå viktigt att hålla sin "energisfär" hel...och du väljer HELT SJÄLV vad och vem som får komma innanför den sfären...<3 det är bara DU som väljer det!! <3
 min galenfis ;-D  
 hihihihi :-D tagen i stunden igen
 mårronfrisyren sitter i ser jag sessan ;-D hihihi
 DU......<3

 har försökt å ta lite mer bilder på mig med mina ponchos :-) det som sammanhåller alla de ponchos jag köpt. det är att de har luva och den från israel har även ficka därfram...riktigt snyggt och vackert.
är störtfrälst i dom <3


hehe ;-) såhär glad vart jag när vi kom hem från mårronprommisen imårses :-) för nu är det helg och vi kan bara...vara....<3 alltid lika skönt<3
å bjuder väl på en liten bild från.....diket ;-b för fasiken oxå.....jag hade hållt mig ifrån diket så länge tyckte jag...men så vart det dax igen :-&  det verkar som att det hör till att jag åker i diket åtminstone en gång om vintern på mitt jobb. jäkla snöhalka säger jag bara!!! GRRRR :-b   det räcker med att du kommer ett uns fel med däcket å så ligger du där i diket 2 sekunder senare...man glider som på en isbana...SUCK!! men snälla anders kom å drog upp mig med traktorn...haha ännnu en gång. jag har nog slagit rekord vid detta laget genom att "älska att vara i diket" så att säga heheheh ;-b

nu dax för mandelmanns med min fina sambo å min lilla ängel ligger i sängen sin å snarkar<3 ÄLSKADE lilla gosan våran<3