torsdag 16 februari 2023

Den håller i sig...

 


...vintern menar jag då...⛄ men ska erkänna att jag längtar mer än någonsin till våren och framförallt sommaren nu🙏 varför jag gör det, kanske inte är så svårt att lista ut😉-att få bada igen vid vår egna strand såklart😍🙏


flikar in med en liten bild på linas hund majja, som jag fick skickad till mig när vi prata😊 ser ni vilket pinnfynd lilla tjejjen har gjort😄 man är ju så van vid att tiger har stora "stockar" i munnen, så majja blir ju så enormt söt när hon har har den här lilla tunna grenen i munnen😄💚


när det var min tur att skjutsa tjejjerna till gymnastiken förra veckan, så åkte jag upp till vabergets utsiktsplats istället för att åka hem tills gymnastiken va klar.


detta var några dagar innan pappa skulle begravas...så det var många tankar inför den dagen...bl.a rädsla...då jag visste att det skulle bli så definitivt att pappa är död då begravningen infinner sig😢 och väl på begravningen så hade jag otroligt svårt att kolla på pappas foto på kistan utan att hela min kropp skrek av sorg..och att gå fram till kistan och ta avskedet...det var jag där och då inte säker på att jag skulle klara av...  men jag samlade mig och kunde genomföra det. men sorg....faaan vad det svider...den enda trösten i sorgen man känner, är att jag är HELT säker på att pappa äntligen får känna lycka igen och total frihet🙏 DEN vetskapen lindrar min sorg och gör det lättare att hantera



karlsborg by night🙏


här vill tiger visa er vad han de senaste gångerna har pysslat med nere vid stranden😲 delar av ett rådjurskadaver har han till sin stora glädje hittat- men till mattes stora förtret..


han vet att han inte får ha det, han vet det så väääl😉 vilket oxå syns på honom
å även fast ja tycker att jag har slängt otaliga benbitar(men lr utan tillhörande klöv😖) så hittar han alltid ännu ett ben... å något kadaver har jag inte hittat..men bevisligen så finns det delar av ett sådant där i skogen, då vår kille har såå roligt med dessa....bitar😲


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar