söndag 13 oktober 2024

Fortfarande ett virrvarr...

 


...av känslor hemma hos oss😑 glädje då jag har börjat gå på anställningsintervjuer och känner mig redo att börja arbeta igen (med försiktighet...så jag inte blir sjuk igen) , och sorg då vi är osäkra på tigers hälsa just nu..och åt vilket håll det kommer att gå?


vi tar en dag i taget och försöker ge honom mat som är bra för levern och vetrinären bad oss att omgående sluta med artrosmedicinen previcox som har funkat så bra mot hans artros, då den inte är bra för njurar och lever i vissa fall😲 å VARFÖR togs inga prover innan vi fick den utskriven till honom?!!!😟😠 vi kan ju inte släppa detta nu att TÄNK OM vi har gjort honom sjuk pga detta....den tanken går ju inte riktigt att släppa😟

vi alla vet ju att läkemedelsjättarna tjänar riktig storkova på den enormitet av mediciner som vi förbrukar, dock så är måånga av dessa inte hälsosamma för oss och kan i vissa fall vara livsfarliga för den enskilde individen. 
Det finns så stort antal exempel på att det vi blir ombedda att stoppa i oss i flera fall istället gör oss sjukare...så snälla ni...glöm inte att lyssna på eran magkänsla istället för att BLINT lyda order uppifrån om vad vi ska stoppa i våra kroppar-för allt som vi inmatas med är tyvärr inte sant.

så glöm inte att känna efter själv först innan du tar ett sådant beslut☝ vi människor kan lätt bli lite vääl blåögda och inser då inte hur det hela te`r sig-ser inte mönstren som har "uppspelats" om och om igen genom tiderna.


man vill ju kunna lita på både läkare och vetrinärer, men jag har ju genom livet förstått att saker ses ibland förbi och leder till anmälningar ,ohälsa och tyvärr i värsta fall dödsfall😕
så ja..återigen..lita inte BLINT på allt som uppmanas till dig, använd din intution-magkänsla!

tro mig...den är alltid det rätta för just DIG💚


man har fått svårt att lita på människan genom livet tyvärr...både genom uppdagningar och avslöjanden och svek...men som tur är så kan man alltid gå in i sig själv och lyssna och ta rätt beslut därefter🙏 tack å lov för det.


men vi gör så nu att vi tar en dag i taget kring tiger och känner efter vad nästa steg och beslut blir..en dag i taget💚



fick denna bilden som minne på facebook idag på mig och barndomsvännen thess..11 år sen på mitt då älskade solhedskulle... inte visste jag då att jag skulle komma till att känna mig mer hemma i ett annat hus och i en annan staaad flera år senare💚 här där jag sitter nu på vårat röå-backe🙏💚

tänk..tiden alltså...och de olika kapitlen i livet...och hur man utvecklas som person och all den livserfarenhet som jag bara från att den här bilden togs fram till idag har fått...ja....tiiiden alltså🙉💚


jag avslutar detta inlägg med en liten uppdatering från vår källare🙈 vi beslöt oss för att göra det här till ett poolrum istället😉🙉

men ingen fara...hjälp är påväg, och vi behöver inte betala ett enda öre..så otroligt skönt att hyra hus istället för att äga (ägt hus har jag gjort EN gång i mitt liv) och då vart det bara att pytsa fram pengar när vattenläckorna dök upp...nej...jag känner definitivt mer trygghet när jag hyr🙏

och för att vara helt ärlig så är det inte du som äger ditt hus under många år (såtillvida du inte köpt huset kontant) utan det är banken du tagit lånet hos som är ägaren till huset... den tanken gillade jag inte under de senaste åren på solhedskulle. det minns jag väl😯








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om ni vill så får ni kommentera eller skriva något till mig här

Men negativa kommentarer ägnar jag ingen som helst energi åt och den kommer att raderas omgående!

Love to all of you