fredag 28 november 2014

Många var vi som njöt....

...när solen visade sig häromdagen<3 ...efter en sisådär en månad lång "semester" ;-)

..en del ville se till att få lite färg på bakdelen ;-) ..
...en del tyckte att den ena sidan behövde lite mer färg ;-)...
...medans vissa bara satt och riktigt njöööt av den efterlängtade solen.. <3
..nu när solen riktigt har lyst med sin frånvaro (nu va jag även lite vitsig där) ;-b , så njöt jag extra mycket när vi denna dag fick se den :-)
det är såå vackert när man först ser solen gå upp längst bort vid trädtopparna, och sen tränger den sig igenom det den kan... här genom de nu lövtomma syrenbuskarna <3
..så även den tvåfotade;-) stod och njöt en bra stund <3

och i vanlig ordning som sig bör varje år här på våran kulle :-) ..så är det full ruljans vid både matfat och fågelmatare, och dom vet såklart hur det funkar, å kommer så fort jag satt ner fatet <3
jag har inte sett till "min" lilla koltrast fiona än,,,men jag väntar mig att hon kommer sen när marken är snötäckt. hon har kommit till mig 2 vintrar på raken nu...så det ska bli så spännande å se om hon kommer en tredje gång <3 :-)
den lilla nötväckan som fyller näbben full med godsaker :-) som han sen flyger iväg och gömmer på olika ställen:-)
även tant/farbror blåmes vill ha sig ett skrovmål :-) <3
grannhästarna melton med sin mamma betar gott i hagen medans solen strilar igenom... <3
stora killen :-) <3
visst är det vackert när solen håller på å gå upp och först endast belyser trädtopparna... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar