måndag 29 oktober 2012

nu är den klar :-D

 vi plockade sten efter sten (och en liten gjorde sin egna lilla stensamling här ovan, oj så hon ordnade och grejade här<3 ) ...
 ..låda efter låda  blev fylld av både store å små stenar..

 ..väl på plats hemma igen så startade jag å ängela arbetet att lägga stenramen runt bersån, och "min" lilla lasse-maja tittade intressant på:-) <3
 och nu i morse efter min promenad (då jag också plockade med mig lite av skogen hem, i form av mossa och lite pinnar å så) , så slog jag till och gjorde klart mitt lilla underverk ;-)

som ni ser ovan så är ingången kortare på höger sida..men det är för att gubben min ska kunna komma förbi med åkgräsklipparen, lite snäll måste jag ju va ;-)
 mitt bersåprojekt:-) med snälla mattis som hjälpte mig med plattläggningen:-)
 när det var nygjutet så var jag där med lilla pinnen, för man vill ju såklart föreviga årtalet då bersån gjordes
 :-) här ser man oxå en del solrosfrö-skal..vilket skvallrar om att syrenbusken är en av favoritplatserna att sitta och avnjuta det speciella fröet på;) <3
 för att göra det annars rätt tråkiga plastbordet lite ljuvligare för ögonen, så knopade jag ihop detta "lykt-arrangemang"!
vi får se hur snälla skatorna är mot denna, men har jag tur så kanske dom faktiskt bestämmer sig för att vara lite snälla vid mitt verk..jag är ju trots allt deras "mattant", hehe ;-)
 vilostol med tillhörande "fotstubbe" :-)
här vet jag att jag mååånga gånger kommer att sitta och läsa med en kopp choklad kanske, eller bara sitta och njuta av de ljuvliga små bevingade vännerna ovanför och bredvid mig<3

redan nu är jag supernöjd och då har i princip alla löv fallit...TÄNK MINA VÄNNER när denna syrenbuske blommar.....ojojoj, det ser jag oxå mycket fram emot<3

påtal om de små ljuvliga bevingade vännerna...så har jag glömt att berätta att stjärtmesen var här igen, och hälsade på häromveckan<3 år efter år<3 det är så skojjigt att se<3 
dom är ju så förskräckligt söta ju<3

hoppas ni tar hand om er väl...<3 

godnatt mina vänner

hej då:)

-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar