lördag 10 november 2012

det vegetativa å jag:-)

 ja...denna damen som bor i denna stuga (jag) ;) hon köper inte massa blommor hon...jag har helt enkelt ett "tokdille" på det vegetativa<3....på altanen har jag ett större vegetativt arrangemang, och i bersån och nu även utanför våran ytterdörr:-)
här ser ni oxå ballongerna från ängelas första kalas, nästa stundar helgen som kommer:-)
 det har inte kostat ett ända "jota" jag har hittat krukor bland de stora krukgömmorna hemma, och sen har jag vart ute i skogen å vandrat<3
i de två amplarna har jag mossa, lite granris, kottar och björkris! 
det göbbarà mä de stora skogsmaskinerna som dom bara rammar ner mycket levande ting med...träd..växter mm:`-( , dä gubbarà med skogsmaskinerna som jag inte riktigt gillar.....jag är helt övertygad om att skogen "klarar sig själv", bara att det tar längre tid... men vi människor kommer dit och har en tanke....och det är att skogen ska vara värd mycket pengar.....så som med mycket annat i denna värld.....så handlar det återigen   :`-( om...pengar!!!!!!  ja....jag står på naturens sida....i alla lägen!!!! så är det bara. om vi bara kunde låta den vara..... vad är pengar egentligen??? något som har förstört mycket....och det är sorgligt.......
ja...jag känner ju mycket....och skulle egentligen kunna skriva ner massor av känslor..MEN nu skulle ju detta inlägg handla om mina vegetativa arrangemang:-) !!
 ..varför jag ens i detta inlägg kom in på de stora skogsmaskinerna....är att dom har ju varit här och gallrat...och det har medfört att mycket ligger där på marken...däribland lite stubbar, som jag har tagit vara på, både i bersån och vid ytterdörren....men det kanske man inte får, men Si`dä har jag gjort ändå..*schyyy*  jag ser det som att de får leva vidare på något sätt då jag skapar med det och använder det/dem<3
 jag gillar mycket den lilla ängelns fot som sticker upp här vid mossan<3
 lyktan, den filosoferande lilla ängeln och fågeln<3
 det är ju så att när vi är ute å vandrar så hittar jag ju allt som oftast pinnar och så som jag tycker är vackra eller har vacker form osv... jag hittade ännu en idag som jag nu har satt dit här....som dock inte är med på bilden här. jag tog dessa bilder igår. så i detta nu..är jag ännu mer nöjd<3
som det ofta kan bli...så tycker jag inte riktigt att bilden gör rättvisa...men jaja, ni ser ju iallafall att jag här har knopat ihop med stubbar å de flera ting:)


ängela på en sten i skogen imorse<3
sist vi vart just här i skogen...så kunde vi ha stött ihop med älgkon och hennes kalv...mormor cia och hennes hund sessan var oxå med. och hundar och älgar går ju inte alltid ihop :-/ så vi gick den gången fort/nästan sprang därifrån, så det inte blir något obehagligt...då älg med sin kalv, KAN sluta illa ibland :-/ 
så ja kände det att för att inte ängela ska bli rädd för älgen (eller noshörningen som hon kallar den,hihi) så gick vi till just den plats där vi träffa på älgen, så hon inte blir rädd för skogen eller något liknande...vi kommer ju stöta på skogens konung många mer gånger under åren, så jag ska försöka lära henne min visdom om naturen och dess djur<3



- för övrigt så är vi hemkomna från en mycket trevlig å skojjig 30-års middag/kalas som var hos min barndomsvän thess idag:-) det är härligt att skratta gott å vara med dom man älskar<3 hennes familj är som min familj oxå<3 det känns verkligen så, och har gjort under en stor del av mitt liv<3

-det kommer inlägg även från idag så småningom:-)

som jag brukar skriva ;-) 

Hö`ll te`godo;-)

nu ska jag synda lite..å äta lite sniskelisnask ;-b bara för att jag fåååår :-)  och mina två godisdagar verkar inte påverka....för jag fortsätter att gå ner i vikt i rätt takt...vilket känns väldigt bra:-) jag stormtrivs med min livsstil helt enkelt, för det är just DET jag bantar inte...jag har bara ändrat livstilen, en livsstil som jag kommer att ha livet ut. jag är mycket nöjd. att må bra i både kropp och själ...det värmer<3

nu ska jag sluta för sniskelisnasket (chokladbollarna) ;) står å väntar i kylen :-)

smaskelinamnam...hej då era godingar:)

vi "syns" snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar