lördag 22 juni 2013

småttingarnas tid...

...pågår just nu:-) 
jag kommer nu precis från köksfönstret där jag stod och kikade på skatungarna...som försöker att lära sig att äta maten på rätt sätt ;-) de kämpar och har sig, och så tappar dom den lilla biten i sitt försök att bemästra den lilla matbiten, hihi <3 dom är för söta ändå, då dom håller på att lära sig en det ena, än det andra<3
även fast dom också pickar bort mossan på mina arrangemang på altanen ;-b skatorna, dom har sina egenheter;-) men jag gillar dom ändå..dom är allt lite skojjiga faktiskt;-)

fast där kanske inte odlaren håller med mig ;-b då deras växtnamn-lappar ständigt pickas upp ur jorden av skatorna ;-) 

nu kan ni ju tro att jag bjuder på bilder från dessa bevingade vänner...men icke...jag stod endast och beundrade dom nu och tog inget kort denna gång.

men lite pilfinks-bebis bjuder jag på<3

å di`små pilfinksungarna..dom viftar å viftar på sina små vingar<3 *meeeer mat mamma,meeeer mat* hihi, dom är så förskräckligt söta<3 och man riktigt ser hur föräldrarna har fullt upp då många små "fladdrande" ungar står runt om dom och vill ha,vill ha,vill ha<3 
å när mamma äntligen ger mig det där smaskiga i min näbb, så blir jag nöjd å glad...för några sekunder iallafall *hihi* så nu har föräldrarna i djurvärlden också mycket att står i med de små :-) <3

varje år får jag se dom från vårat köksfönster, och det värmer lika gott varje gång<3

hoppas ni har haft en fin midsommar och inte har upplevt allt för mycket "dunder å blink,blink" från himlen ;-) här hade vi faktiskt ingen åska igår, men jag misstänker starkt att ni på andra ställen i sverige fick höra ett å annat därå`ppefrån ;-)

hej då sålänge:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar