lördag 29 mars 2014

IDAG....

Så såg jag för första gången i år både humlan, getingen och två sorters fjärilar <3

nog är det VÅR allt nu hörreni :-)

 idag åkte jag ut till rörsås till min goa stina på förmiddagskaffe igen :-) alltid lika trevligt <3
 vid den stora vackra linden utanför stinas hus satt jag sedan en stund å bara njöt <3 å då såg jag helt plötsligt en välbekant liten luden rumpa *hihi* <3
härmed så har jag sett den första humlan för i år <3 vad glad jag blev :-)
 dom är ju för söta alltså med sina små ludna rumpor <3 :-)
 finns dä någe`smaskigt i scillan måntro ? ;-)
 scillan blommade vackert där vid den 114-åriga linden utanför stinas hus <3
 å på eftermiddan så tog jag å lillan en långpromenad, riktigt skönt <3
 ängela fick ihop en liten vårbukett <3
 hon är såå söt lilla gumman <3 med den lilla,lilla rumpan där, aa lilla gumman min <3 du är våran lilla GOING <3
ännu ett säkert vårtecken är ju scillan som kommer i denna syrenbuske här utanför vår altan <3 vartenda år så brer sig en vacker "scilla-matta" ut sig där vid "foten" av syrenbusken <3

hoppas ni har haft en minst lika vacker vårdag som vi har haft här <3

NU ÄR DET VÅÅÅÅÅR <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar