söndag 13 november 2022

Det har börjat...

 

...rinna så ur mitt öga på den förlamade sidan👀 som att jag har ögoninflammation nästintill...hmmm..vad nu detta då? jag har ju sedan länge kunnat stänga det ordentligt å min stora glädje i somras va ju att kunna dyka igen utan att behöva hålla för ena ögat, man blir tacksam för de små sakerna..🙏

men mä vårat kogäng är det inget problem iallafall😍 nu har det släppts på lite fler kossor samt en stor tjur, som troligen kommer att vara farsa till många av kalvarna till våren sen
vi har upptäckt att dom har en matbuffe bakom lagården, där dom utfodras nu under höst vinter då betet är slut. å i vanlig ordning så är tiger MYYCKET intressant för de..."kobenta"😄 man undrar vad som pågår i deras huvud kring tiger😉dom kanske ser honom som det där svarta lilla monstret?man vet ju inte hur dom tänker😄 
jag fick inte med denna lilla söta händelse på foto lr film, men vid ett tillfälle här så testade en av kvigorna och tiger att lukta på varandra...å båda blev lika rädda  när det kom luft ur näsborrarna å ryggade tillbaka båda två, det såg för härligt ut😄 tigers första riktiga möte med en ko💛




som ni märker så börjar det ju bli mörkare tidigare å tidigare nu,men innan mörkret faller så kan man fånga detta vackra🙏💚
ännu en gång så tog jag å tiger promenaden ner till stranden för å kolla till det lite💚
å kogänget som går i hagen på vägen ner till stranden börjar nu bli vana vid våran ankomst, å är då inte sugna varje gång på att springa med oss längs med stängslet😄😉
hihihi...å som ni ser så har vi ju självaste stig-helmer i koformat här ovan till vänster😄 ser du stig-helmer tofsen?
å som sagt...tiger är av STOORT intresse för korna...han är inte överdrivet intresserad, men dom är väääldigt intresserade av denna svarta "best"😄

💛💛
å hihi...jag fascineras fortfarande över damernas frisyrer, hon till vänster ser ut att ha varit hos frissan rätt så nyligen😉 medans damen till höger för dagen har valt en lite mera diskret och inte så dramatisk look😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar