söndag 20 november 2022

Grattis "nisan"...

 

...på 18ÅRS DAGEN😍💜👊
nu ä du MYNDIG👊 å du vet ju vad det betyder😍 grattis gåmman!!

                 

dagen efter denise kalas så blev vi tvungna att åka till mariestad då jimmy hade glömt att lämna in en nyckel på jobbet. å det är så märkligt hur känslan uttrycker sig när jag kommer till mariestad...jag vill helst bara hem igen.. det är allra första gången i mitt liv som jag har genomgått en sån här stor förändring, i form av att HELT börja om i en annan stad, och byta jobb efter 17år på samma tjänst. ja, ni läste rätt även angående mitt arbete...som ni vet så har jag de senaste åren fått kämpa ordentligt för att få hela situationen att funka pga skolproblematiken..vilket resulterade i att min kropp inte klarade den påfrestande stressen längre (å då kan jag ju tillägga att jag kämpade ända in i det sista-då jag stormtrivdes på mitt arbete som ni vet) så jag har fått ta beslutet att säga upp mig och min sista anställningsdag är nu den 30e november. efter hela 17år...det är med sorg jag har blivit tvungen att ta detta beslut... så ja....att jag HELT börjat om det är härmed BOKSTAVLIGT👍

men som ni vet..envis och egensinnig som jag är (likt min älskade far)-så satt det långt inne för mig att ta detta beslutet att säga upp mig-ta mig ifrån mitt nuvarande jobb. så tillslut så beslöt jag mig för att fråga dom som vet....mitt lilla "gäng"på andra sidan som hela tiden är med mig. hehe...å ja...det tog kanske..2 sek så fick jag både bilder, filmer och olika detaljer till mig, som handlar om mitt kommande jobb då tydligen...så det var bara....jaha ja men okey det här var ju inget att tveka på. så där och då tog jag beslutet att agera.

jag kan förstå varför jag fick detaljer om mitt kommande jobb-då det har varit något som har bromsat mig, då jag måste ha en inkomst. så jag förstår nu varför dom gav mig dessa tydliga tecken. jag tror tillåmed att jag bokstavligt sa det rakt ut i luften där jag satt på sängen i sovrummet-att JA OKEEY JAG FÖRSTÅR😊 å där å då så tog jag det slutgiltliga beslutet att jag måste ta detta steget. nu fanns ingen rädsla eller tvekan längre🙏

så nu är jag arbetslös för första gången på 17ÅR, vilket känns såå konstigt. men i och med att jag vet att jag kommer att få jobba igen så får jag göra det bästa jag kan under denna perioden. och lägga allt fokus på att få ä:s skolsituation att funka💪

                 

en sak i taget anna...det ordnar sig🙏

senast jag kände mig så här HEMMA...🙏 som jag gör nu-det var senast på solhedskulle.

jag ÄLSKAR vårat hem och omgivningen å friheten här och stranden å vätterns klara vatten å våra fina grannar å ja...ALLT😍😍😍🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar