söndag 15 januari 2023

Nyår på röå backe...

 


...firades mä grannarna i stora gula😍💚




då det gula huset är en mindre herrgård så har vi rhätt så magnifika detaljer inne i deras hus😊 här  är den stora kaminen i ett av husets rum, riktigt vacker enligt mig



GOTT NYTT ÅR allihopa😍😃😍







men vid närmare eftertanke så skulle jag ju egentligen varit hemma å vilat, så då jag bevisligen inte var friiisk än anna!!!! istället så var ju det jag kände i kroppen, starten på "rond 2" i vår förmodade covid😷 men som man är då....jag ville ju att ängela skulle får en bra nyårsafton som hon sett fram emot, å så hade vi ju även planerat firandet mä våra grannar, så fan..det är klart jag gjorde mitt allra bästa för att kvällen skulle bli bra! men ja....sen blev jag ju liggandes i fortsatt feber från å med dagen efter😓


HÄR👇!! borde jag legat istället...å vilat!!😖



förutom nyårsfirande å sjukdom, så har vi gjort om i ängelas rum enligt hennes egna önskemål💖jag överraskade henne när hon hade sleepover hos kompis😊


mysigt va😍


dessa bilder skickade jag till henne under kvällen, å d blev en mycket nöjd tjej🙏 det som har tillkommit fram tills idag är flera tonårsplanscher, nån eminemplansch, några prada planscher osv😉 som damen själv har valt där oxå...nu har vi ju en tonåring i huset..det spelas inte längre låtar från frostfilmen i högtalarna, utan nu har det bytts ut mot bl.a epamusik å faktiskt viss musik som jag själv lyssnade på när jag var kring hennes ålder😀 men jag veeet ju det...jag är redan så lik min egna far..han kallade mig för "hej godis" ända upp till vuxen ålder, å har ALLTID satt oss barn först under vår barndom🙏 å visst tusan....jag kallar min nu TONÅRING fortfarande för snorpmaknorp eller snorpan som jag gjort ända sen hon va liten😄 jag märker hur lik min älskade far jag är på flera sätt-framförallt familjetänket där barnen står i fokus...just det här...*tänk på barnen* det är något som sitter så starkt i mig sen jag själv var barn...alltid pappas ord till mamma.....tänk på barnen🙏
å jag har tappat räkningen på hur många gånger under ängelas liv som jag själv har återupprepat just dessa ord. jag märker dessa likheter jag har med min far, hehe å även hans EGENSINNIGHET😉


nu denna helg i skrivande stund så har ängela en kompis här på översovning hela helgen, å under kvällen nu så har dom blonderat sitt hår😱 å fick ju en riktig dejavu´ när jag kände doften förut av blekmedel...ghaaah😖 när jag var runt ängelas ålder så blekte jag håret massor blandat med att jag hade era`n med mitt mörkbruna/svarta hår🙉oooch min egenpiercade näsring vilket mina ärr på nästan vittnar om än idag🙊 hehe mjo....man va visst själv tonåring en gång i tiden😉

å det finns många stunder nu med ängela som man blir påmind om just sin tonårstid kan ja säga😄


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar