lördag 20 januari 2024

VART ÄR STRANDEN.....

 


....ehh jaa😲 nånstans här under den tjocka isen som har skapats av vinden å kylan🙉


som ni vet så går det ju vanligtvis en bäck ut här som mynnar ut förbi hängmattan å ut i vättern...men deeen är heelt fylld mä is å snö...gissar på att den sipprar ut i vättern fortfarande, om än nånstans därunder den tjocka isen🙉


jag blir ännu en gång så imponerad över vad naturen kan skapa....oaoooo alltså....😍


å som ni ser så är inte detta någon skridsko-is direkt, den är rejält tjock och "skumpig" att gå på..det är ju säkert stormarna och den långvariga kylan nu som har gjort att det ser ut just så här nu..


jag är glad att vi tog oss ner till stranden denna morgonen, för samma kväll sen så drog det in ännu en storm å ännu mer snö, vilket nu har resulterat i att vi med biiil inte kan ta oss ner till stranden förrens det töar igen.
som ni vet så är jag nere vid stranden mer eller mindre varje dag under sommaren, å försöker att åka ner så ofta jag kan under övriga årstider😍💚 jag saknar att vara därnere när det har gått en tid utan att jag tagit mig ner, stranden betyder oxå mycket för mig💚🙏


Å ni märker att det börjar att bli ljusare å ljusare nu va😍 det märker jag nu under min å tigers promenader..våran lilla fyrbenta tassvän som är full av obegränsat med kärlek💖💖💖, har nu gått å blivit hela 13år..han är nu verkligen pensionär...men fan alltså..han är så mycket som en valp fortfarande😄 åldern märks främst på hans gråa hår och att han är stelare i kroppen. för 8år sen när han sprang så låg han nästan längs med marken när han sprang fort😄 medans han nu håller en lite stelare men snabb "galopp"😊

                                     

det är verkligen VINTER nu😍💙 i löööve it! det ENDA jag inte gillar just nu pga snön, är att min å tigers mysiga promenadrundor är fulla med djup snö, å jag har börjat tröttna nu på att VADA MIG FRAM i "sand" (för det är så det känns när man går i oplogad snö)😠-när jag egentligen vill gå raskt å få upp flåset💪
så det är det enda som stör mig en del nu, men annars så njuter jag av det vackra vinterlandskapet🙏

                                        

å det gör även vår lilla fyrbenta familjemedlem kan jag meddela😄💙 varje dag så kommer han in helt vit i pälsen då han ÄLSKAR ATT RULLA SIG I SNÖN😄




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar