söndag 9 juni 2024

"Min" ÄLSKADE unge....

 


...fick mig och oss att fälla många glädjetårar när vi fick uppleva hans stora dag🙏😍


å denna älskade o`nge är ju NEO💖💚💖 min barndomsväns äldsta son.
ni som har följt mig genom åren har sett många inlägg där neo är med och sedan även wille när han kom till världen.
mitt första "möte" med neo var när hans mamma therese var på förlossningen...i samma stund om hon låg därinne på BB i skövde och kämpade, så låg jag och sov i min lägenhet på vasavägen och drömde att jag var där (att tilläggas bör, är att jag inte hade en aning om att therese å tommy var inne på förlossningen denna morgon) och när jag lite senare berättade för therese vilken märklig dröm jag hade..i drömmen så stod jag med i förlossningsrummet och hörde vad barnmorskorna sa- jag vill inte gå in detaljerat på vad som sades i förslossningsrummet där, men jag minns att jag tyckte att det var en så ovanlig kommentar och skrattade lite när jag berättade drömmen för therese... men både hon och jag blev förbluffade hur jag kunde veta vad som sades där i förlossningsrummet trots att jag inte var där, och just denna kommentaren/uppmaningen från barnmorskan som inte hör varje förlossning till...det var det som gjorde det hela...både lite läskigt, men oxå väldigt fint🙏💚 vi står alltså varandra så nära så att där i mitt sömntillstånd så visade mitt undermedvetna vad som skedde med therese IRL....det är en dröm jag fortfarande kommer starkt ihåg än idag...19år senare💚

så ja.....ända från förlossningsrummet så har jag varit med kan man säga😊 å sen har jag varit en del av hans liv ända fram till 11 års ålder då vi under de 11åren sågs varje vecka mer eller mindre💚

därefter så skedde stora förändringar i både mitt och therese liv som gjorde att vi inte alls träffades lika ofta, om än alls under lååånga perioder, och därtill kom min stressrelaterade sjukdom som påverkade mig något enormt på flera olika sätt😔 ni som sitter i samma båt..ni VET precis vad jag menar...😔

så dessa olika anledningar har gjort att jag och neo inte sågs på flera år😟 vi har endast hörts via internet under åren (tack och lov för det iallafall)🙏

tänk vad livets olika vägskäl kan göra.....här har vi ett stort bevis på det....!

men ändå...och det är detta som är så fint💚...så känns det som att det var igår vi träffades och vi fortsätter bara där vi var sist....ni vet..det där tydliga tecknet på att man har en sann vän i denne🙏


men det som blev så obeskrivligt starkt var att träffa neo IRL efter alla dessa år....denna dagen betydde mycket för honom, och jag är så otroligt tacksam över att jag fick uppleva denna minnesvärda stund med honom och familjen🙏💚


där utanför delagardiegymnasiet i lidköping så mötte jag "min" lilla neo för första gången på flera år...han grät å jag grät när vi länge kramade om varandra....så mycket glädjetårar


han är den mest djupaste och finaste person som finns💖 vår ÄLSKADE, ÄLSKADE neo💖💖💖



jag kommer ihåg det som igår verkligen när jag ser bilden på dig här plaskandes i badkaret, sååå mycket bus å skoj vi har haft det genom åren🙏💙


efter utspringet och kortegen i lidköping så vankades det studentfirande hemma i pappas hus i götene med heeeela familjen😍







lady in red😉


presentöppning😍




jag hade en sån tur att hamna precis vid kortegens start och kunde därmed se alla ekipage från början😍


i detta ekipage var neo å hans klass😍




neo med flickvännen tilda (vars mamma jag är god vän med) så dä blev mycket tjatter å skratt😃💚 under kalaset när även tildas familj var där😍



underbara, underbara du💖💚💖





neo med sin bror wille💙


*klassens fylletorsk* ?!!😉😄


therese med sin förstfödda💚





neo med sin pappa😊







alla bilder i detta inlägget är inte tagna av mig, många är mina, men bilder från therese kamera är oxå med härinne i detta inlägg😊















neo med kusinen liam!, å jag minns väl när även liam var liten bebis....alltså fasiken vad barnen växer😲




david å zeb😊


så fiiin du är älskade du



studentbalen var inte jag med på, men blev flitigt uppdaterad med bilder från mammorna till dessa två finisar😍




jag finner knappt ord till hur otroligt tacksam jag är över att ha fått uppleva denna dag med neo🙏💚 många glädjetårar föll denna dag...och denna dag gick raaakt in i hjärtat på mig...denna dag var myycket värdefull🙏


Vi älskar dig till månen och tillbaka neo💖 vad som än händer i ditt liv, så måste du lova att alltid fortsätta vara den genuint fina och snälla människa du är💚 då kan världen inte bli annat än en bättre plats.. VI ÄLSKAR DIG sååå mycket!!💚💙











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar