söndag 10 november 2013

Uppe på hästryggen igen...

...befann jag mig igår :-)
dagen började med att jag och ängela åkte ner till min vän sofia(som bor inte långt från våran kulle) :-) och hennes fina familj, både tvåbenta å fyrbenta <3  vi åt go`fika och hade dä riktigt mysigt!
man riktigt känner kärleken i den här familjen<3 det är verkligen en en känsla som inte kan gå mig förbi...den känns så starkt...<3

hmmmm ;-) är det något på G här tro?? hihi ;-)  lilla tessan å wilma verkar veta vad som komma skall *fniss* <3
wilma, tessan och kan det var lille katten tiger som spatserar längst bort där ;-) <3 
...vad djur påverkar mig...jag fullkomligt ÄLSKAR att vara med dom <3 dom ger såå otroligt mycket, jag mår så bra med dom <3
Fina sofia och lilla wilma som ligger och myser här mellan oss <3 *ler* ett tag där så låg hon i mitt knä och snarkade lilla vännen <3 ja :-) även hundar dom kan snarka allt ;-)
sen på kvällen så åkte jag och sofia ner till stallet där hon har sin häst, och här har vi honom :-) han heter tinkerboy <3  och finare kontakt än den som sofia har med sin häst...det får man nog leta efter...det verkar vara ett band mellan dom...mellan tinkerboy å hans matte :-) det var härligt att se <3
han är ju så otroligt fin killen <3 titta på honom <3
ja...senast jag red vart ju när jag och mattis red islandshäst, men nu vart det dax igen, och denna gång på snäppet högre häst ;-)
otroligt söt kille :-)
jag och killen rider runt i ridhuset på gården, å tro mig..att jag hade glömt hur mycket man faktiskt använder benmusklerna när man rider, jag jisses ;-) så i detta nu så ser jag ut som en skitnödig ko (eller nåt) ;-b när jag går... vart ju ett bra tag sen jag använde dessa musker på detta sätt...

vad vore det utan att kramas ;-) <3
å så fort vi vart på denna kortsidan där favoritmatte satt så ville han stanna hos henne <3  jag vill följa matte helt enkelt <3
från skritt till galopp vart riktigt härligt :-)
ååå så tillbax till favoritmatte igen ;-)  
här har vi ridit färdigt för denna kväll, och smaskigheter väntar nu tinkerboyen ;-) han väntar tålmodigt ;-)
jag tyckte det var så härligt att sitta där i boxen och kolla på honom där han åt å hade sig och samtidigt dra in häst och stalldoften i näsan <3 det är något speciellt...

jag riktigt njöt av gårdagen <3 

underbara dag<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar