fredag 18 april 2014

Trandansen våren 2014

ja..som det sig bör varje år, så bär det av mot trandansen vid hornborgasjön. jag brukar ju även åka till naturum hornborgasjön oxå innan jag far bort till trandansen. men med hänsyn till resten av gänget (gammel som ung) så valde vi att åka endast till trandansen <3

men det var inte så endast det..det var lika mysigt som vanligt <3 denna tradition som jag/vi har <3

 tranantalet var väl runt fyra tusen när vi åkte dit, men det va skönt när det inte var smockat med folk och fyra tusen fåglar att njuta av <3 dä va inte fy skam det heller :-)
 självklart hade vi med oss picknick som alltid ;-) mä masssse goe grejjer i :-) E`KLART ;-)
 å de vart inte bare vi som njöt av picknicken ;-) här delar vi mä oss till de minsta oxå <3 :-)
 det var mycket intressant när mormor cia satt på bajjamajjan ;-) ängela agera väskvakt ;-)
 min plastdotter amanda och hennes (och ängelas) farmor eila <3
dom hade riktigt roligt di här två damerna tillsammans ;-) många skratt ble dä:-)
 för första gången på flera år nu så hade jag endast med kompaktkameran, men det blev hyfsade bilder ändå :-)
nuförtiden så redigerar jag bilderna lite vad gäller färgnyansen o kontrast o så där. allt för att jag ska kunna ge er den känslan och synen som jag hade när det aktuella fotot togs. 
det är därför jag redigerar bilderna om det behövs.
 runt fyra tusen tranor <3 jajjemän <3
 *hihi* undra vad dom här två damerna pratade om? ;-) om vädret kanske, eller senaste nytt i fågelvärlden?.. *hihi*
 *ja, GU`DDA, GU`DDA* ;-)
 här luftar vi vingarna <3  men GLÖM INTE att notera han tè höger *hehe* 
 eftermiddagsmöte kanske? ;-) 
 lika mycket vårkänslor som i fjol :-)  det dansas för fullt <3


 min tuffa svärmor :-D  kolla in tuppkammen och texten på jackan ;-D dä ä ju som klippt asså ;-) *hehe*
vi alla i `detta års gäng`:-) är mycket nöjda med denna dag <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar