lördag 20 september 2014

"mina" flickor är här igen...

...ja visst förstår ni :-) 
matte å husse  (fijis och andreas) har åkt ner på skojjigheter i göteborg över helgen, å då får vi ha gosetjejjerna här hos oss sålänge <3 <3

 å dä har vi sååå GÄRNA <3  åhh...GODINGAR <3 <3
 jag älskar det här fotot...då tessan kollar (som hon brukar) med huvut lite på sne`å undrar vad jag pratar om för tokigheter ;-)
 tant wilma å tant anna ;-D
 ..blev en stund ståendes och fotograferade mina små bevingade vänner utanför köksfönstret <3 varje dag från morgon till kväll så är det full ruljans utanför köksfönstret vid det bruna keramikfatet som jag sätter ut varje morgon med solrosfrön,russin och nötmussli. 
å dom har ju sin STENKOLL verkligen ;-) för det dröjer inte en minut förrens dom flyger ner till grenarna vid fågelbadet (där jag sätter matfatet) å vissa är modiga då dom flyger fram å sätter sig även fast jag är kvar <3
djuren här på våran kulle vet precis hur rutinerna ser ut :-) <3 GODINGAR!
 nötväckan som kan ta fleera frön i munnen, som han gömmer på flera olika ställen, och han kommer ihåg dem alla :-)
 pilfinken med sin karaktäristiska svarta fläck på kinden <3
 här syns fläcken tydligt..
 mor å far kom hit en stund och njöt av solhed (som far min uttrycker sig) <3 å då får man stå ut mä att bli helt nerpussad av wilmor å tessor *hihi* :-) <3

 tessan med far min <3
 -det har inte alltid varit lätt för dig pappa lilla......du får komma och njuta av solhed så mycket du vill<3 jag vet att det betyder mycket för dig <3
 nu börjar löven falla i min "myseberså"
 hela dagens gäng, alla 6, mer eller mindre synliga ;-)
 "min" lilla älskling å jag <3
 vi slog oss ner på filten bland höstlöven som har börjat att falla, och fikade, medans hundarna fick varsin gottepinne som dom tuggade å gottade sig med en bra stund, dä va nam,nam dä ;-)
 wilma med sin gottepinne<3 bland höstlöven<3
...ÅÅ HÄR förstår ni ;-) så vet wilma att hon har gjort något busigt, som hon "absolut inte" är skyldig till enligt henne själv *hihi* 
innan jag ropade på henne här så var hon därborta vid picknickkorgen som ni ser bakom, med hela huvudet nerstoppas i bullpåsen ;-) hrmhrbrhhrm....du din lilla busa ;-) <3

tycker inte ni oxå att hon ser liite skyldig ut *hihi* <3

jag älskar dessa underbara hundar alltså <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar