lördag 17 januari 2015

Åska i vintertid....

...ja....det går faktiskt...tydligen :-/ för natten till fredag så fick vi uppleva just...att det åskade och blixtrade här i mariestad och även på andra ställen i skaraborg...
ni kan ju förstå att jag och min kollega stod där vid lastbryggan på jobbet som två holkar ;-b  och under den där långa knallen/mullret, så vet jag att jag hann tänka att det kanske var jordbävning eller liknande...man blev så himla snopen minst sagt...  jösses... :-/

 ...å på tal om holkar....så blåste tråkigt nog min egengjorda fågelholk ner från björken där den har suttit i flera år :-(  så jag gjorde en chansning och satte den vid ett av mina naturarrangemang på altanen istället.....men när jag tänkte vidare så var det ju faktiskt så att talgoxefamiljen valde  min bruna mjölkkanna utanför ytterdörren som boplats förra våren, och mjölkkannan är ju mycket lättare för "fiender" att komma in i...så jag misstänker starkt...och min känsla säger att både mjölkkannan och denna holk på sin nya plats kommer att få hyresgäster nu till våren <3 
kommer min känsla stämma även denna gång....hoppas <3 :-)

isådannnafall så vet jag en (jag) ;-) som kommer att ofta stå vid fönstret å kika ut mot aktiviteten runt och i holken :-)

ska bli riktigt spännande å se när våren kommer....åhhhh älskade vår.....snart så....snaaart så.... :-)
åhhhh så gottit man kan ha dä då tycker mors å fars hund sessan <3 ;-)  här låg hon allt bra gumman lilla <3
 *nä hörru!!! fortsätt klia å klappa mig* ;-b
tokgänget som jag umgåtts mä idag *hehe* ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar