måndag 5 januari 2015

När tankarna börjar snurra...

...igår så fick jag verkligen vara med om just detta....hur mina tankar skenade iväg åt håll som jag inte var förberedd på...men jag tänkte att det är helt enkelt bara att gilla läget...

allting började med att jag dansade med ängela uppe på hennes rum en stund, och strax därefter så upplever jag något väldigt underligt med mitt högra öga.....jag såg helt plötsligt dimmigt/grötigt med höger öga, och i denna dimma/gröt, så for det runt olika färger...och när jag såg mig i spegeln t.ex så kunde jag inte se mitt högra öga i spegeln och när jag höll upp mina händer så såg jag inte höger hand osv...ja...det låter konstigt... det kändes väldigt obehagligt iallafall.  detta pågick i 10 min till en kvart ungefär..

så för att kunna släppa det här så ringde jag 1177 för att fråga vad det var jag kunde ha upplevt..då jag inte har upplevt detta förut.

sagt och gjort....men det var inte bara det tydligen:-/  för symptomen jag hade kunde tyda på att jag hade fått en blodpropp i ögat och att jag skulle åka in nu akut till kss, och även sjukanmäla mig kommande natt på jobbet....

-jaha tänkte jag.........va??? propp...i ögat.....åka in på en gång till akuten....jaha.......men det var ju bara att lyda orderna och göra det...

...och jag kan meddela er det..att det var mååånga tankar som rusade genom mitt huvud från att jag pratade med sjuksköterskan på 1177 , och den långa väntan på akuten till att jag fick beskedet att jag kan åka hem igen, då symtomen inte var kvar.

många tankar blev det......usch......

MEN dom menade ju på att jag kunde åka hem..att det inte var någon fara!...

men jag måste erkänna att jag fortfarande är mörbultad i tankarna..om man nu kan uttrycka sig så...

det jag måste pränta in och komma ihåg är ju att DET ÄR INGEN FARA! anna!

och händer det igen så skulle jag åka in igen!

-nu är det dax att slappna av igen anna!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar