måndag 6 augusti 2018

40 "pannor" å go`kyla...

...ja...när jag jobbade natten till fredags nu så njöt jag faktiskt lite av att frysa😏 när dessa grader syntes på skärmen i bilen😊 för värmen tar kål på oss...så varmt..så länge😓 även jobbigt för djuren och dom äldre...
å av rubriken att döma så har ju någon gått å fyllt 40 pannor😍 å det är min bror som fyllde 40 den 2a augusti😊så i torsdags vart det kalas för honom😊😊 bjöds på egengjord smörgåstårta å mums-mums😍 å han verkade bli nöjd över presenten han fick💚det kändes bra. vid ett tillfälle där så försökte vi ta en bild på kusinerna/barnen tillsammans💚😂 å dä va lättare sagt än gjort dä mä hehe😉






ängela å samuel i hängmattan hos bror💚


hängmattebus på morbrors kalas😊💚

min älskade moster....jag gillar dig..💚💜💛
bror min som denna dag fyllde hela "40 pannor"💚
jag insåg här vid fototillfället att jädrar va lik brorsan är anders bagge😃 han hade tydligen fått höra det förut oxå😉

samma morgon som det kröp ner på 14grader-strecket så tog jag även denna när jag var klar med jobbturen. åå va jag älskar att få uppleva detta....det vi har omkring oss...💚 om man bara öppnar ögonen och ser.....💚
å tänk va många dopp vi har tagit de senaste veckorna💚 på dan , på kvällen å nångång även på natten💚 vi har verkligen haft en toppensemester😍😍😍 å ännu är inte sommaren slut😊 vi har tänkt att åka en till gång till, till sommarland, å blir nog flera härliga utflykter å sen hoppas många dopp till oxå😍😍 så ännnu är inte sommaren slut bara för att vår semester är slut!
härommorgonen så träffade jag på en hel rådjursfamilj💚💚💚💚 fick dock ingen bra bild som ni ser. men va vackra dom var💜
har även varit på kalas hos bonuskusinen alvar (jimmys brorson) och där bjöds det på lek å traktorsläpsåkning😃 
å nu när jag sitter här så är jag jäkligt nöjd helt enkelt😍 har varit en sån där bra dag.idag😇

och idag har vår vardag startat igen, å jag känner som väntat det där sötsuget som ofta infinner sig den första sockerfria dagen på ett tag. 

och det är jäkligt skönt att känna den känlsan igen, att jag ger blanka fa`n i sötsuget och den milda hungern som jag känner då jag helt plötsligt äter mindre. det verkar som att min bra karaktär har kommit tillbaka med bravur😍😍😍💪

så hur sugen jag än är på att småäta nu tillexempel, så känner jag att jag helt utan problem kan vänta tills de `fria dagarna` på helgen😍

I AM BACK! 

AND I AM FEELING VEEERY GOOD😍😍😍😍

hör hur ängela å ebba hoppar i studsmattan utanför💚, å ska nog sätta mig å läsa en stund nu😍