lördag 4 augusti 2018

"ekorrhjul"

....det finns inget som jag är så trött på som när negativa händelser/beteenden upprepar sig om å om igen😑 och för att få ett slut på det, så ser man till att få ett slut på det!!! så enkelt är det!💚 

och när det inte finns ett UNNS av FÖRSTÅELSE för olika saker och ting så går det knappast att komma framåt i nämnda fall... 

och när ingen framgång i nämnda..är i sikte, så är detta den enda vägen jag kan gå för att skapa ett lugn kring henne!

här tar ekorrhjulet slut...!
och man vet vilka man VERKLIGEN kan lita på och inte, och att ej förglömma...DEN ENORMA STYRKAN som man fått genom livets gång.....från barnsben tills idag💚 så TACK även ni som betett er som riktiga rötägg mot mig....ni är även en "ingrediens" till den enorma styrka jag bär💚💪 så tack till er (som dock är väldigt osäkra människor) för att ni har hjälpt mig till den jag är idag💚
å något som jag har NOLLTOLERANS emot!! är när barn och djur (som är så försvarslösa och oskyldiga) far illa. det gör mig riktigt jävla förbannad på ren svenska!!!!!  det tål jag bara inte!!!  och när vi vuxna kan bete oss som idioter rent ut sagt!! fy SKÄMS ALLTSÅ!!!
och VAR Å EN känner sitt egna barn bäst, och känner vad som är bäst för vederbörande. vissa lever efter normen om hur ett barn ska utvecklas i den och den åldern. normen som säger att det och det ska man sluta med i den och den åldern (ett schemalagt liv, som man helst ska följa till punkt å pricka, sluta amma vid den åldern, sluta mä pottan vid den åldern å nappen osv, osv, åååå så vidare *SUUUUCK* !!!  vad hände med att känna efter.......vad ens egna barn behöver???!!! å inte bara sluta med ditt eller datt en bestämd dag för att sen låta barnet ligga å skrika/gråta sig till sömns!!! nä...förlåt alltså. det går inte hem här!!! det skulle kännas så fel i hjärtat.
jag är ingen jäkla "gestapo" och ingen "låt barnen göra precis vad dom vill-människa"  jag är där mittemellan... för barn behöver gränser samt att dom ska få möjlighet att känna i SITT hjärta i en situation vad som känns bäst å inte. 

en BALANS helt enkelt...det är något jag står för. alla mår vi bra av just balans...💚

så tänk efter både en och två gånger....vad är det du signalerar till ditt barn EGENTLIGEN??.... 

det tänker jag på varje dag... gör det ni oxå...👆

allt vara MEDVETEN..... hjälper dig i livet på flera vis...tänk på det du där ute👆💚