lördag 17 oktober 2020

Jag insåg ännu en gång...

...idag att nu genomgår vi en tid av "vila" från att ständigt behöva kriga för något så SJÄLVKLART som att ens barn ska få rätt stöd och hjälp!!! jag blev påmind av detta då vi pratade med ängelas killkompis föräldrar då vi hämtade henne där förut..ännu en kämpande NPF-mamma hade vi där, som faktiskt även är författare och skriver böcker som verkligen rör ämnet NPF💪💚 vi kom givetvis in på ämnet och förstod varandra i allt alltså...

å jag märkte hur jag eldade upp mig återigen, då man blir så jäkla upprörd över hur många av våra barn tas emot av samhället😠

visst är det för jäävla sjukt ändå att det är 2020 och fortfarande så är alla styrda åt att "gå åt ett å samma håll"😠  å det är bara rättvist om alla barn får precis lika... NEEEJ!! det är rättvist när barnen får den individella hjälp som den enskilde behöver...!!! förstår ni vad jag menar DEEET!!! är rättvist!!!


som det känns just nu för mig så är det som att man får nån form av "vila" nu när ängela får rätt mottagande i skolan... man får för sig att man slappnar av , och jag hoppas att vi gör det...men man vet ju att närsomhelst så kan jag bli tvungen att "dra svärdet ur ryggsäcken" igen redo att kriga för mitt barn💪

visst är det helt jävla otroligt att i många fall så har vi människor inte utvecklats ett dugg, å lever fortfarande kvar i gammalmodiga värderingar😖 på många sätt kan det vara fint,när det gäller livsstil osv..MEN vad gäller hur många av oss tänker...vårat tankesätt!! DÄR tror jag allt att vissa behöver "uppdatera" lite va?!!😶 å verkligen tänka på vad vi för vidare till våra barn.

ääär det att barnet ska lära sig att lyssna på sitt hjärta å själ....eller är det att barnet ska följa de oskrivna regler å "scheman" som vissa av oss satt upp....att så och såå ska det vara och såå och så ska du vara för att passa in... för faaasen.....!!!leev uuut i stället....visa ditt barn vad deeeet är för något.....att leva PÅ RIKTIGT.....INTE ett liv av dumma jäkla krav som kan få vem som helst att må dåligt!!

våga vara DUUU...trots att du är annorlunda än "mängden"! för i slutändan så är det faktiskt duu...(och detta är verkligen sanningen.....) som verkligen mår bra i dig själv och känner den där riktigt sanna lyckan..💚


snälla...vaaaa bara dig själv och följ diiin väg...det är det allra bästa du kan göra mot dig själv...OCH  det är något av det allra finaste du kan föra vidare till ditt barn.....

antingen så "tvingar" du in ditt barn i samhällets i många fall galna värld och värderingar eller så visar du ditt barn en väg som med största sannolikhet kommer att göra hen till en lycklig människa inifrån.....och ut💗

vilken väg väljer du?????....1

en viktig tankeställare till dem som behöver höra det..!!

-detta inlägg skrev jag för drygt en vecka sen, med tanken att publicera det ikväll. men vill avsluta det här inlägget med några viktiga ord...

.- det är en stooor skillnad på att vara egoist, och att lyssna på sig själv för att må bra i själen och därmed `hålla sig över ytan`. Den skillnaden är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar