söndag 25 oktober 2020

NPF-mammornas "drottning"...

 ...hehe😍😉ja, men det Ă€r lite sĂ„ jag kallar henne...hon Ă€r en `grym`kvinna och mammađŸ’Ș💚đŸ’Șjag visste vem hon var sen innan, men nĂ€r jag ska hĂ€mta Ă€ngela hos hennes killkompis, sĂ„ stĂ„r hoon dĂ€r...Ă„ jag bara....det Ă€r ju DUUU😄haha jag tror fan jag peka pĂ„ henne till Ă„ mĂ€đŸ˜„

denna eldsjĂ€l brinner för att hjĂ€lpa barn med NPF-diagnoser pĂ„ flera olika sĂ€ttđŸ’Șoch Ă€r oxĂ„ en stöttepelare för alla oss NPF-förĂ€ldrarđŸ’Ș hon Ă€r oxĂ„ författare till böcker som lyser upp det hĂ€r viktiga Ă€mnet pĂ„ ett mycket bra sĂ€tt...đŸ’Ș💚 Ă„ ja...nĂ€r vi börjar prata sĂ„ förstĂ„r man ju varandra i allt vad gĂ€ller detta alltsĂ„! Ă„ hennes son och Ă€ngela har funnit varandra riktigt bra💚 sĂ„Ă„ skoj😍😍

jag vet inte om du som lĂ€ser detta, förstĂ„r hur tufft vĂ„ra barn har det..nĂ€r samhĂ€llet Ă€r allt annat Ă€n skapat för dom. och skolvĂ€sendet Ă€r otrooligt "fyrkantigt"😡vilket vĂ„ra barn blir vĂ€ldigt varse om...😱och vi som Ă€r deras förĂ€ldrar blir ofta `de besvĂ€rliga förĂ€ldrarna`, framförallt i skolan..för det Ă€r dĂ€r som den största striden sker! men oxĂ„ pĂ„ andra stĂ€llen...ta bara nĂ€r jag Ă„ Ă€ngela var hos tandlĂ€karen, och jag mĂ€rker hur tandsköterskan suckar.....😠 haha!!!eeeehhmmmm...jojoooo😏😓......!! iiinga kommentarer pĂ„ den duh..!!

tĂ€nk...att jag sjĂ€lv var en av de dömande för flera Ă„r sedan...dĂ„ adhd för mig betydde nĂ„t heelt annat och Ă€ven autism... jag menar...det Ă€r sĂ„ lĂ€tt att sĂ€ga som t.ex lĂ€rare att "detta Ă€r ett problembarn", denna har attitydproblem, denna har förĂ€ldrar som inte kan uppfostra, med mera, med mera😖 men SNÄLLA!!!stanna upp en sekund innan du dömer ut totalt!!  forskare har alltsĂ„ genom undersökningar pĂ„ hjĂ€rnan sett hur en person med T.EX adhd och autism..(dĂ„ det stĂ„r oss nĂ€rmast) ..fungerar pĂ„ ett annorlunda sĂ€tt Ă€n en neurotypisk hjĂ€rna..vilket t.ex kan resultera i aggresiva utbrott (för mindre hĂ€ndelser i andras ögon) och att personen inte tĂ€nker pĂ„ vad hen sĂ€ger, och framförallt inte vet hur hen ska hantera alla kĂ€nslor som kommer Ă„ anvĂ€nder sig handgripligen..genom att slĂ„ss tex.

Ă„ det "roliga" Ă€r att mĂ„nga vuxna DIREKT tĂ€nker att deeeet barnet mĂ„ste ha det hemskt hemma, Ă„ har förĂ€ldrar som inte kan uppfostra.. ja...jag tĂ€nkte liknande som er för flera Ă„r sen, innan jag faktiskt sjĂ€lv hamnade mitt i det, och helt plötsligt fick full FÖRSTÅELSE för dessa mĂ€nniskor och förstĂ„r hur dĂ„ligt dessa mĂ€nniskor kan mĂ„ dĂ„ dom blir bemötta heeelt fel-JAAA just precis....bemötandet frĂ„n oss vuxna gör ALLT...!!

barnet kan ha det ljuvligt hemma...fĂ„r rĂ€tt bemötande och dĂ€rmed mĂ„r bra. medans hen inte bemöts rĂ€tt i skolan..och dĂ€rmed kan bete sig pĂ„ ett heelt annat sĂ€tt dÀÀr... du MÅSTE! förstĂ„ att man kaaaan inte dra alla över en kant!!! de finns dom barn som har ett helvete Ă€ven hemma😱 men lĂ„ngt ifrĂ„n ALLA!!sĂ„ SNÄLLA DU...döm inte alla över en kant!!! det Ă€r JÄTTEVIKTIGT!!!!... bemötandet frĂ„n oss vuxna..förĂ€ldrar, lĂ€rare m.fl gör ALLT!!!

jag förstÄr att man kan bli arg och upprörd nÀr nÄgon sÀger riktigt elaka och fula saker till andra...men snÀlla....tÀnk lite lÀngre...att det alltid finns en anledning till en mÀnniskas beteende. det mÄste du förstÄ. allt ÀÀÀÀr inte bara svart eller vitt...!!

det har man lĂ€rt sig genom sitt 38Ă„riga liv, genom alla upplevelser har man fĂ„tt en jÀÀÀvla erfarenhet alltsĂ„... och jag kan dĂ€rför bli vansinnig pĂ„ de dömande mĂ€nniskor som finns dĂ€rute 😠(framförallt i Ă€mnet NPF) troligen sĂ„ har jag oxĂ„ sjĂ€lv en npf-diagnos (misstĂ€nker starkt autism Ă€ven pĂ„ mig) samt att min familj har sina diagnoser. vi Ă€r en s.k funkis-familjđŸ’Ș😊

sĂ„ nĂ€r okunniga mĂ€nniskor i detta Ă€mnet...utrycker sig klumpigt (SUCK)đŸ˜€dĂ„ gĂ„r jag numera bananas Ă„ kan inte hĂ„lla tyst till denna mĂ€nniska!!!!

och det som sporrar mig sĂ„ otroligt mycket i detta...det Ă€r utan Ă„ tveka...den starka kĂ€rleken jag kĂ€nner för min dotter... och jag vill Ă€ven vara en stöttepelare till andra barn som blir missförstĂ„dda och felbehandlade pga av deras neuropsykiatriska diagnos..vi mĂ€nniskor Ă€r sĂ„ bra pĂ„ att endast se allt i `svart eller vitt`😮😣😮


...Ă„ som ni ser sĂ„ har lilla sessan flyttat hem till oss igen...hon har haft ett tufft liv Ă€lskade lilla gumman...och jag vill bara att hon ska fĂ„ kĂ€nna lugn och ro Ă„ inte bli bollad fram Ă„ tillbaka som jag tycker hon har blivit sen flera Ă„r tillbaka😱
ju mer du fĂ„r uppleva Ă„ ju mer svĂ„righeter du blir utsatt för...detta fĂ„r dig bara att utvecklas mera..en inre utveckling som hjĂ€lper dig att ta dig igenom livet Ă„ dess mĂ€nniskors beteende, lĂ€ttare🙏
vĂ€lkommen hem....lilla Ă€lskade du...sessipessi💖

den hĂ€r anonymous masken har blivit lite av en fluga  pĂ„ tic-tok som bl.a min kĂ€ra doter anvĂ€nder fliiitigt😄
söt liten pĂ„jk efter en regnig Ă„ blöt promenad💚
hĂ€r Ă€r vĂ„rat hönshus innan byggstart😃

kĂ€nns skönt att vara igĂ„ng med bygget och visualisera hur fint det kommer bli nĂ€r det Ă€r klart😍

more to come...😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar