måndag 22 mars 2021

Bra känslor....

 

...ja...🙏 jag känner mig just nu tillfreds....jag har tagit STOR lärdom av att jag kraschade in i den berömda "väggen"...stooor lärdom🙏 när jag känner tecken av stressen (i mitt fall förutom det psykiska..så visar sig stressen på mig genom extrem trötthet och vandrande stark värk i hela kroppen. och sedan jag har varit sjuksriven nu en tid (sammanlagt mer eller mindre 2månader) så har dessa symptom blivit avsevärt bättre. från att jag hade symptomen varje dag till att jag nu sitter här å måste fundera ordentligt på när jag hade värken å tröttheten senast... det är ett jättebra tecken och det visar att jag verkligen har börjat att ta tag i mig själv genom att ge mig själv tid till mig själv osv...BRA ANNA!!💪


MEN däremot så har jag en annan känsla vad gäller en heeelt annan sak än min "gå in i väggen" upplevelse, å jag skulle kanske gjort ett eget inlägg gällande detta ämne..

jag har ju en sån där känsla igen...en känsla sådär som bara finns inom mig ibland...ja..ni vet....det där när jag känner på mig saker... sen jag fick reda på att det har gjorts vaccin mot covid-19...så har jag haft en märklig känsla kring det.....en känsla i att...det här är inte bra....jag hoppas ju att jag har fel då fler och fler vaccinerar sig i detta nu..  men nu i det senaste så har jag blivit påmind om det då fler och fler fall nu har fått allvarliga biverkningar som blodpropp och även dödsfall....

det är ju i sådana här fall som man hoppas att man känner fel... å jag vet ju med mig hur många som blev dåliga efter svininfluensavaccinet (jag fick deet vaccinet när jag var höggravid med ängela) den närmsta till oss här är våran granne vars dotter tog vaccinet när hon var 9år, och hon blev så sjuk att hon knappt kunde klara sig själv...i hela 10 år av hennes liv och barndom så va hon jättesjuk stackaren...feber varje dag och en trötthet som gjorde att hon knappt kunde ta sig från ett rum till ett annat. 10 år av hennes liv så var hon så sjuk (från och med dagen efter att hon tog det vaccinet) så va hon svårt sjuk i TIO år av sitt liv. å det är först nu vid 20års ålder som hon faktiskt känner sig bättre.

men det luriga med detta känner jag...är att ja...man kan säkerligen blir dålig snabbt inpå att man tagit vaccinet, vilket flera har blivit...MEN det är oxå väldigt att tänka på att det kan oxå ta en längre tid...kanske till och med år..innan du blir dålig pga av det som sprutats in i din kropp.  men vi människor tänker ofta kortsiktigt så att *det händer inte mig* så då är det kanske inte ens i din tanke att du kan blir svårt sjuk eller få svåra mee`n en längre tid efter att du tog vaccinet.  det är det som jag känner oxå...å det skrämmer mig...att det behöver inte ge dig meen direkt efter vaccinationstillfället...utan det kan även dyka upp efter en längre tid...å det går ju liksom inte att ångra sig...

så ja....när nyheterna om blodproppar etc dyker upp kring de som tagit vaccinet....så tänker jag bara nejnejnejnej....man viiill ju inte känna rätt då så många människor har tagit och i detta nu får sprutan i armen...    aaaa det är lite jobbigt att tänka på....å det ääär jobbigt att känna på sig vissa grejjer....det är såklart mycket roligare när min intution förnimmer något positivt....

ja...allt kan man inte styra.....så är det ju...vad än ens intution känner....

så ja...detta inlägget startade med något bra...men slutade med något som var mindre positivt😕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar