lördag 26 mars 2022

Snart startar det nya...

 


...kapitlet🙏...jag lĂ€ngtar och viii lĂ€ngtar, alla 3😍


-fick denna underbara lappen av Ă€ngela nĂ€r jag hĂ€romdagen förstod Ă€nnnu en gĂ„ng hur mĂ€nniskor verkligen funkar...och tĂ„rarna rann av besvikelse och Ă€nnu en insikt över hur mĂ€nniskor verkligen funkar. jag försökte hĂ„lla mig undan och ifred sĂ„ att hon inte skulle behöva se mig sĂ„ ledsen. 
efter det samtalet sĂ„ kĂ€nde jag Ă€nnu mer lĂ€ngtan till att flytta ifrĂ„n mariestad. det var som en bekrĂ€ftelse och pĂ„minnelse om varför jag vill starta om nĂ„n helt annanstans....jag har helt enkelt...FÅTT NOG!


 man ska aldrig fly ifrĂ„n nĂ„got, för dĂ„ kommer det oftast ikapp dig igen..
men att fly, det Àr inte det jag gör nu. jag vet bara att ett helt nytt kapitel vÀntar, och att det Àr nu det skaa ske. men jag ska ÀndÄ inte sticka under stolen med att jag upplever sorger kring situationer och personer som har funnits i mitt liv. som Àr begrundat i tidens gÄng och trygghet kring min barndom ...och en stor oförstÄelse och lÄngsinthet och svek...Ä det som Àr mest jobbigt Àr att jag har förstÄtt saker i vuxen Älder och Ànnu en gÄng fÄtt komma till den insikten att mÀnniskor inte förÀndras bara för att dom blir vuxna. (jag fick min första starka insikt nÀr jag var 15Är och kÀnde samma besvikelse över att vuxna inte Àr ett dugg bÀttre i beteendet) -som barn trodde man ju att alla vuxna var snÀlla ni vet..

men tyvĂ€rr dĂ€r gick man "beet"😱😱

hur vi mÀnniskor kan bete oss..skrÀmmer mig Àn idag och gör fortfarande att jag kÀnner en stor sorg....

men min trygghet Ă€r att jag kan styra över vilka mĂ€nniskor och situationer jag har omkring mig🙏 att jag har friheten att vĂ€lja vad som Ă€r bra för mig och inte!!

det Àr ett mÄste för att kunna överleva...det kanske lÄter drastiskt...men jo...för att kunna hÄlla en bra energi kring sig sÄ mÄste man bryta det som bidrar till negativ energi!

detta har jag lÀrt mig genom livet..och skulle bli helt förstörd psykiskt om jag inte fÄtt denna lÀrdomen-insikten till mig.




fick dessa tvĂ„ videos som minne i mobilen hĂ€romveckan...och nĂ€r jag ser pĂ„ dessa sĂ„ kĂ€nner jag en sĂ„n oĂ€ndligt stark kĂ€rlek till Ă€ngela och Ă€ven en sorg...för jag vet hur hon mĂ„dde hĂ€r..mitt Ă€lskade Ă€lskade barn😱 jag har mĂ„nga gĂ„nger frĂ„gat mig vad jag har fött dig till för vĂ€rld och vilka mĂ€nniskor som finns i den😟 men nu Ă€r vi hĂ€r gumman, och vi fixar dettađŸ’Ș folk fĂ„r sĂ€ga vaaa tuuusan dom vill om oss genom livet, kom bara alltid ihĂ„g att fortsĂ€tta gĂ„ med huvudet högt, Ă„ sluta aldrig att vara stolt över den du Ă€r, vi gör sĂ„ gott vi kan.. vad andra Ă€n skulle sĂ€ga om det! dĂ„ fĂ„r dessa stackare hĂ„llas bĂ€st dom vill med att prata bakom ryggen pĂ„ oss om dom nu har lust med det.

 det Ă€r bara att vĂ€nda andra kinden till, för det Ă€r bara trams!! och verkligen ett av flera tecken pĂ„ att personen sjĂ€lv inte mĂ„r bra.

alltsĂ„....guuuuuu`vad skönt och frigivande det kĂ€nns att inte bry sig ett dugg om den negativiteten🙏
jag hoppas att Ă€ven duu, min Ă€lskade dotter..bygger upp Ă€ven din inre styrka...den kommer att blir din rĂ€ddare i mĂ„nga situationer i livet🙏

och jag finns alltid vid din sida för att stötta dig nĂ€r du behöver💚


jag Ă€r lejonet Ă„ du Ă€r skorpionen....đŸ’Ș
tvĂ„ starka och envisa stjĂ€rnteckenđŸ’Ș💚

lÄt ALDRIG nÄgon annan trycka ner dig!

Ä den kÀnslan...nÀr man helt enkelt har fÄtt nog...dÄ haaar man fÄtt nog!

Ä nÀr man har fÄtt nog...dÄ vÀnder man och gÄr dÀrifrÄn....

du ÀÀÀÀr chef över ditt eget liv..lev inte efter andras förvÀntningar, pÄ det sÀttet fÄr du endast ytlig lycka. men vad hÀnder nÀr du stÄr dÀr sjÀlv...utan nÄgon eller nÄÄÄgonting? det Àr dÄ du förstÄr att genom att leva genom andras förvÀntningar...sÄ stÄr du inte ensam stark och inte med en INRE lycka.

slĂ€pp förvĂ€ntningarna totalt!....vĂ„ga sticka ut....vĂ„ga vara DIG sjĂ€lv! 

testa....du kommer att kĂ€nna skillnaden🙏

jag flyyyr inte...jag har bara FÅTT NOG!

och det kÀnns rÀtt Ànda in i sjÀlen att ta detta steget, detta trots att jag knappt har ett "öre pÄ fickan" vilket jag i nulÀget inte kan göra nÄÄÄgonting Ät Ä ni vet ju varför. vi förÀldrar till barn med ofrivillig skolfrÄnvaro, trycks ner hÄrt mellan stolarna Ä berÀknas att klara oss pÄ ingenting.

 men vet du vad.....vi mĂ„ ha lite pengar Ă„ klarar oss preciiiiis ekonomiskt sĂ„ som vĂ„ran situation ser ut nu. men Ă€ndĂ„ kĂ€nner jag en inre lycka och Ă€ven tacksamhet över vad som har kommit till oss nu..

för det Àr INUTI lyckan sitter Ä inte hur mycket pengar jag har eller "fancy" restauranger jag Àter pÄ osv, osv, osv.

det Ă€r en mĂ€ktig kĂ€nsla hörrni🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar