söndag 18 september 2022

Lillpluttan å skördetid...

 

...jaaa...så himla GOOOO liten gofisa 💖💖😊 ni som följer mig, minns ni dessa bilder? d va många år sen nu...
DENNA TJEJ ÄR DET BÄSTA SOM HÄNT MIG🙏 hon som gjorde mig till mamma, och hon som gör mig såå förbannat STOLT om å om igen🙏
vårat päronträd är FULLT med goda päron nu😍
NOMNOMNOM😍


å även ute i skogen så KRYLLAR det av blåbär å lingon😍så under min å tigers mårronpromenad så nallar jag lite "förfrukost" därute i skogen😊


nu har ä gått i skolan ett par veckor å de dagar som hon är i skolan så får man för en stund känna hur det är att vara "vanlig" (så som det är tänkt av regeringen att det ska vara..... ditt barn är i skolan och får sin utbildning medans du själv åker till jobbet och arbetar in din inkomst.
tillsynes enkelt och fungerar för många familjer utan problem. so far so good... MEN sen finns det många familjer som INTE passar in i den förutbestämda mallen. å där ingår bl.a våran familj!

jag har tyvärr blivit en av de mammor som kämpade in i kaklet för att få ihop både ofungerande skolgång å allt vad det medför....,hem å hushåll och samtidigt kunna sköta ett arbete för att få inkomst-för att efter flera år av mycket psykisk stress-smälla rakt in i betongväggen.

å ni vet att jag ÄLSKADE mitt jobb...17 år på samma tjänst har jag i bagaget.... så i detta nu så jobbar bara en av oss, å mitt arbete just nu är att får vardagen att funka för ä!...jag dokumenterar allt...varje frånvarodag som uppkommer dokumenterar jag för att vid nästa möte kunna redovisa anledningen till frånvaron och föra fram information av värde som kan hjälpa skolan i sitt bemötande mot ängela. jag har mer eller mindre daglig mejlkontakt med klasslärare och elevresurs. hon har gått flera HELdagar, vilket är ett stooort framsteg för henne💪hon VILL verkligen!! 


å dom dagar då ängela är i skolan så brukar tiger få hänga med å skjutsa in henne till hjo, sen så tar vi våran mårronprommis🙏 här en film som jag skickade till lina då jag pratade med henne samtidigt


det kommer tillfällen då ä bara MÅSTE få ut sin energi.........å dessa gånger har det ofta blivit karlsborg, denna kvällen åkte skateboarden mä😊 
en halvtimme-40 här så är hon tillbaka igen till sitt vanliga jag, från att under desperationen under rastlösheten dessförinnan försvinna in i låsning där inga ord tas in..




vi är förövrigt precis hemkomna från skåne/österlen, kom hem igår eftermiddag. vi åkte ner för att gå på min mormors begravning, samt att vi träffade lina mä familj.

men mer om det i nästa inlägg.. för nu måste jag gå å lägga mig så jag kan vara den bästa väckarklockan😄åt lilldamen imårrnbitti, då målet är att hon ska till skolan. varje dag nya tag💪

å här i vårat nya hem så STORMTRIVS vi....TACKSAM🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar