fredag 23 september 2022

Gomårrån...

 

...ja...just gomårron passar till detta inlägg...då jag tog dessa bilderna när jag och tiger tog mårronpromenaden ner till stranden härom morgonen😍🙏
jag önska ju såklart att inte badsäsongen var över nu, efter att ha plaskat runt här  heeela sommaren..kanske ska gå å även bli en vinterbadare hehe😉 we`ll see, we`ll see


d är nåt speciellt med vattnet under morgonen....färgerna och hela atmosfären är...bara OAOO🙏
tänk att detta är "vårat"....våran hyresvärd äger bl.a denna stranden...så ja....den är till för bl.a oss🙏

så när vi kom ner till stranden så pula jag mä hängmattan å eldstaden vi har därnere medans tiger lekte med sina "små"😉 pinnar varvat med plask å simning😄

jag har ju oxå insett att här kan vi åka skridskor till vintern😍
TACKSAM...SÅÅÅ TACKSAM🙏🙏🙏
det närmaste vi ser på andra sidan är borghamn som tillhör vadstena kommun, å något som jag märker nästan varje gång jag varit nere vid stranden, är att min mobil alltid lokaliserar mig till ödeshög😄 å jag är inte den enda härborta som märker att man tydligen har varit i östergötland när man går ner för å ta sig ett dopp vid stranden😉 men samtidigt...landskapet som ni ser här ovan tillhör ju just östergötland, å milsvida långt dit är det ju inte. här på andra sidan är det ju närmast borghamn, sen till vänster vadstena  å höger om (mittemot hjo) ligger då ödeshög😊 såå skönt att ha börjat om på en helt ny plats..det är från å med nu och framåt.....å inte längre bakåt....en pånyttstart🙏😍
å idag så satt jag å ängela "bebisvakt" hos vår ena granne😀 lilla 11 veckor gamla mats behövde lite tillsyn när familjen var borta några timmar. den lillalilla hoppetåssen fick våra hjärtan att smälta om man säger så💚😍
å av nån outgrundlig anledning så lyckas jag alltid få till dessa gäsparbilder på katter tydligen
sååå liten å söt kan oxå se lite läskig ut om han vill😄😉
ligger gott i minibarnvakts knä😊💜
min allra bästa kamrat i alla lägen, tiiger💖 här är han med mig å "hjälper till" att sopsortera i mölltorp😊 han å jag brukar ha våra små pratstunder å vi grejjar mä ditt å datt tillsammans, min älskade trogna vän...tiiiger💚💚💚




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar