söndag 4 september 2022

Ojojojoj.....40.......

 .....jaaa..va fan hände?😦😉 känns märkligt att man är 40år....fast ska man hårddra det så är det bara min kropp som är dessa 40 pannor, men inte själen...det är därför man känner sig yngre inuti🙏😍




innan vi fick reda på att vi fått huset så hade jag planer på att ha maskeradfest som jag hade när jag fyllde 30, men när flyttlasset gick så kände jag bara att jag kommer inte ha ork mä att ställa till mä fest eller kalas. så det blev istället lugna gatan, precis så som kändes rätt för nu, och i bra led med vad jag orkar🙏

det bjöds på mat i tiveden å skönspel (å sång)😃 av jimmys bror, som är riksspelman

å jag ÄLSKAR ju sånt här, musiken med inlevelsen, dansa å skita i vad folk runtomkring tycker😍🙏

det slutade med att nästan alla på uteserveringen dansade virginian reel😍 



TACK godingar för den mysiga kvällen😍🙏
annars så har vi bara njutit av vårat nya hem...det känns som att man äntligen har kommit...hem🙏 å badat nere vid vår strand...asså guuuu` vi har nog aldrig badat så här mycket som vi har gjort sen vi flyttade hit😍 här va vi ensamma på stranden😉 å jimmy är då inte sen mä å...slänga av brallorna😜😄hahaha
rakt över från våran strand så har vi borghamn på andra sidan, med en liten segelbåt där någon beslöt sig för att ta en tur denna dag😊

tiger ÄLSKAR sina badstunder som vanligt (såklart oxå nu när han har vättern som en enda stor pool😄) men vi måste reducera badstunderna lite så han inte blir alldeles för stel efteråt. han är ju nu 11år gammal vår älskade pojk...alltså ca 80! människoår... så vi måste tänka på att hans kropp inte är ung längre. även fast hans själ fortfarande är en valps😄💚

DU är underbar å vi älskar dig till månen å tillbaka, flera gånger om💖💖💖💖💖


å pussel värmer kudden varje natt fortfarande, varför ska man bryta den mysiga rutinen för😉💙
filmer från sommarkvällen vid stenkällegården😍



UUUNDERBARA sommardagar nere vid stranden...det har vart så jääkla härlig sommar😍 å än är inte sista doppet taget kan jag säga, inte för min del iallafall. jag blir ju som en plaskande fisk så fort jag är i vattnet😄😉
men firandet va inte över efter tiveden...sen bjöds det på restaurang med även där musik från jon, men denna gången ihop med hans band😍
det är inte ofta det händer att jag å jimmy har helt barnfritt å kan ta några glas tillsammans, men här lyckades vi få till just deet, sååå "ofta" händer det då som ni förstår😶
dä va en riktigt GO kväll å natt😍trots att det regnade å åskade å blixtrade å vi blev precis dyngsura

vi har ju så jäkla kul när vi festar😃😍 det blir lite för sällan nuförtiden bara...man sätter ju sitt barn allra först i alla lägen, å kan råka att glömma av sig själv ja....lite skärpning där kanske...
jimmy dansar houla-houla...eller?😄
fräddan håller i spakarnaaa😉😄
..medans "thessan" brottas mä pågarna..😄
😄
insåg dan efter att det va ett jääääääkla tag sen som man va bakis😝
å nu sen två veckor tillbaka så har ju faktiskt vardagen börjat...OCH även hösten börjar nu smyga sig på...
ljungen blommar för fullt, å bären å svampen växer så d knakar därute i skogen😍
hösten börjar anas i våran alle`
alldeles förträffligt att rulla sig i tycker vår tigerpåjk💚😊


som varje år så fortsätter vår lilla (numera enögde) totte-alias pipis att följa med på min å tigers promenad😊

bästisarna ute på tur💛💛
å nåt som ä så förbannat kul är ju att ängela kan leka även med grannbarnen😍 detta när barnen springer till varandra mellan husen, å vi familjer har även badat tillsammans nere vid stranden å bara d å gå över å ta en fika...aa men ni vet...dä ä riktigt mysigt🙏😊
häromveckan så "pulade" jag ihop d här sminkbordet till vår lilla dam, å sen dess så börjar hon dagen här med att sätta sig å sminka sig😊
ängela med ALLA grannbarnen på en gång😃 denna bilden togs av ena grannen när det bjöds på picknick i deras trädgård, fick denna skickad till mig😍 hela gänget är i åldrarna 4-13 år, den som är närmast ängela i ålder är 11år
lite film från vår blöta kväll när vi firades häromveckan😃



å här smyger sig mamsen på sin snart tonåring vid hennes nya sminkbord som flitigt används💖
å som ni alla vet så har nu sommarlovet tagit slut, å ängela har börjat sin nya skola, kommer berätta mer om det i nästa inlägg..men hon är GRYM💪💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar