lördag 3 december 2022

Första julbaket...

 


...här på Röå-backe är härmed nu gjord😍🎅å julstämningen är på topp å julbord å julmarknad väntar nu närmaste tiden, men då vi har flyttat till annan stad så byter vi nu även det årliga julbordets restaurang. kinnekullegården var ett toppen ställe, men det blir alldeles för långt att åka från där vi bor nu.


som alltid så gör vi häxgodis å nästa helg blir det mina shmasshgiga saffransbullar😍😋😋

andra ljuset tänt på adventsljusstaken som ängela gjorde hos dagmamman 💜

ängela filmar å tar kort i smyg ibland med min mobil, å den här bilden påminner faktiskt om mig själv som 14-15åring, då man ofta hade uppsatt hår med knut därbak och två "bitar" lugg framåt gärna väldigt mycket hårspray i😉 på denna selfie som ängela tagit så såg hon faktiskt ut lite som en annan kring hennes ålder, å även hur man sminkade sig på den tiden med eyelinern som gjorde den där bågen uppåt vid utsidan av ögonen osv
ja...hon blev bokstavligen tonåring på stört...en ny fas i hennes liv har nu börjat..


kossorna, som numera är ett större gäng mår gött ute i hagen utanför fönstret, å dom fortsätter att ha STENKOLL😉 på "besten" tiger när han närmar sig hagen. men jag tycker ändå att det är bra att dom har den instinkten kvigorna..att dom vill försvara sina kalvar, då vi har varg i skogarna som inte är helt olika en stor hund i storlek. dock är vargen bra mycket större än tiger. Men aa, ni fattar poängen!..det är bra att dom reagerar som dom gör kring tiger, då dom behöver agera så när vargen kommer.


ängela har fått sin moder att börja gilla hem å hobby, som jag förövrigt skulle vilja kalla hjo:s egna "dollarstore"😊 jag tycker i princip att dom har samma utbud å priserna är inte helt olika varandra ändå alltså! så ja, även jag har fattat lite tycke för vårat hemåhobby😍 ängela å hennes vänner har hängt mycket där i somras, så för barnen är håh redan poppis. men nu har även.....tant😉 fattat tycke för detta lilla varuhus😍


å som jag nämnde här tidigare så gillar lilldamen här att smygfilma mig, å ja..här får ni då se mig " i action" när jag är den sura å irriterade mamman🙊

*nu putar du sådär med din mun igen mamma (när jag speglade mig) -å min sura kommentar...*jag gör vad fan jag vill med min mun!* hehe....jaaa...här va jag sur å irriterad å som sig ofta bör då...oxå stressad 
se å "njut"😆😉



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar