söndag 12 mars 2023

Är vi förvånade...

 


...hehehe..NEJ det är vi inte😉 kung bore kom såklart å hälsade på igen, å snödropparna mellan våra hus syns inte längre. äääär vi förvånade så säg🙉


tagna från hängmattan nere vid stranden🙏



för inte jättemånga dagar sen så hade många av oss vårkänslor...å detta var en sån dag💚


vattnet var stilla å jag satte mig vid eldstaden å bara myste🙏


jag och tiger är uppe varje vardag i ottan å gör "första kisset" som vi kallar det


..och man tas ju tillbaka till känslan när jag jobbade..och varenda morgon fick uppleva solens första strålar💚



ängela har gymnastik i karlsborg 2dgr i veckan, å ibland åker jag inte hem emellan. denna dagen var en sådan.. å jag upptäckte hur massor av is hade bildats😍 


å jag flög ut ur bilen för att föreviga det såklart😊😍🙏 men då jag inte hade med all min kamerautrustning, utan bara mobilen (med sämsta zoombilder att leverera) så får ni ha överseende med det..





vi har ju fått ett rejält bakslag här nu med MASSA snö, men d hindrade inte mig å tiger å ta vår vanliga prommis ner till "beachen"😄


dock var vi inte lika kaxiga när vi skulle gå hemåt igen...för då hade det vackra snöfallet i mitt tycke, förvandlats till ymnig snö å ISKALL blåst som gjorde att ansiktet värkte när man skulle ta sig framåt😳


resultatet blev att vi ringde resten av familjen uppe i huset å bad dom komma å hämta oss, å dom mötte två bokstavligen talat..snögubbar😄



nu kanske ni tänker att det kommer en bells pares uppdatering...men nähääj😉 istället så ser ni en "tant"😝 som efter-att-ha-rakat-bort-sina-ögonbryn-under-sin-tonårstid-för-att-istället-måla-dit-streck😱-som då har resulterat i att när jag försöker spara ut mina stackars fjun ovanför ögonen då inte går som planerat-då troligtvis många hårsäckar har dött........pjuhh....så ja...efter långt utlägg där ja😉 så har jag införskaffat mig en såndärn-ni-vet-ögonbrynspenna🙆 för att ge mig själv illusionen av att ögonbrynen har växt ut till den form jag vill! 
jag som inte har direkt något intresse för smink (jag är mer insatt på att fokusera på håret), har ju kanske lite att lära vad gäller att måla sina ögonbryn, men jaja...det blir nog finemang detta! detta är formen jag vill ha på mina fjun iallafall😉


vinterland här på vår backe igen va dä ja..



å med vinterväder, hittar man ju roliga istappar😃






så ja...vi får ha lite mer "snökul" nu helt enkelt⛄⛄⛄ eller vad säger ni😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar