söndag 12 november 2023

Dä får bli BAMSE...

 


...ja bamse får dä bli😍 för några dagar sen så kom det en ny tjur här till hagen, å idag så bekantade vi oss för första gången mä varandra😊 jag å damerna där diskuterade om vad herren i hagen ska få för namn😉


å efter ett rätt så snabbt övervägande så fick det bli bamse😀💙


han verkar vara en snäll å go en` påjk💙💙💙


jag tog promenaden ner till stranden för att kolla till grejjerna därnere, så dom inte sköljts ut i vättern under blåsten.. under sommaren så är jag å tiger här nere varje dag mer eller mindre, men under den kalla säsongen så blir det ju inte lika ofta eklart- å jag har inte bestämt mig än om jag ska bli en vinterbadare😉🙉
jag har beslutat mig för att tiger får endast bada under sommaren under sina sista år (då han verkligen är pensionär nu)  tidigare år så kan ha ha tagit ett å annat litet dopp under kallsäsongen oxå.. men då han i det senare har haft ont av vattensvans efter bad, så har jag beslutat att det baara blir sommardopp tillsvidare för honom nu, då jag misstänker att det kalla vattnet gör det än värre med ryggontet där!

så därför så tog jag promenaden utan tiger ner till stranden idag...det kändes konstigt att gå själv utan min pojk, men det är ju för hans bästa det här. så så fick det bli.

å då jag har en app som visar exakt hur många kilometer jag gått under en dag, så fick jag idag reda på att det är exakt 3,8 km i promenadsträcka att gå till och från stranden😍💪 det känns fint att det är  såpass i kilometer-jag som ÄLSKAR den träningen😍💪


nu är nästan alla löv borta från träden...naturen går nu in i siiin återhämtning🙏💚 för att sen vakna upp med ny energi till våren igen💚





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar