söndag 14 april 2024

Första åskan....

 


...japp, ni läste rätt😮 häromnatten när jag gick ut på trappan som jag ofta gör..å super in den friska luften och njuter av omgivningen💚 så märkte jag en tydlig skillnad i luften och tyckte även att jag hörde ett svagt...muller....


jag noterade detta, men tänkte inte mer på det...förrens jag en stund senare stod å gjorde ängelas dagsplanering inför morgondagen på whiteboardtavlan som jag tyckte att det blixtrade till 😲, gick in till sovrummet å frågade om jimmy hade bytt kanal på tvn nyss å att det var det som jag såg blixtrade till? men han trodde att det var från ängelas rum som dä blinkade...tji fick vi...det vi upplevde var helt enkelt 2024 års första åskväder🙉 REDAN i april!

men ja...ska ju erkänna att jag har varit med om underligare saker som den gången under vintersäsong när vi stod vid bryggan å väntade på buntarna på jobbet å fick uppleva både snöfall, åskmuller å blixtrar PÅ SAMMA GÅNG😲 DEEEN blir man faktiskt mer förbryllad över, eller hur?, jag minns hur jag å kollegorna bara kollade på varandra förbryllat😮

så med den upplevelsen i bagaget så svimmade jag inte av häpnad😉 då man fick uppleva första åskvädret i april om man säger så😊


våran vackra jimmy💚 å min jämlike🙏💚


jag å ängela har en liten kvällsrutin att gå bort till våra klövvänner😊😉 å ta oss en liten pratstund å kel mä vår Ada`lilla😊💜


vår lilla Ada`ääälskar att få kel å kli😊


å verkar vara en liten linslus oxå, haha😉😄 vi hoppas att hon får sommarbeta här även denna sommaren💜 hoppas,hoppas✊


nykomlingen i stallet-glader💙



å så har vi ju Dusty mä sin söta "musch"😄


nu hoppas vi att d inte kommer mer bakslag...så vi får njuta av alla vitsippstäcken därute💚


jimmy som vill till fiskepremiären i hökensås, testade sina vadarbyxor idag när vi var nere😊


efter en lång stunds traskande ute i vattnet så insåg han att..faaan...dom läckte in🙉 så att gå mä dom en hel dag däruppe kan bli lite jobbigt😮




nu vaknar äntligen naturen igen....å jag med den🙏



å när man är på sin absoluta favoritplats så är det stenplockning från botten som gäller å pinnskåj oxå eklart tycker vår lilla påjk😊💚




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar