söndag 7 april 2024

Sminkmodeller...

 


...för en kväll blev jag å jimmy denna dag😄


jag har ju noll intresse av smink, är ju mer pojkflickig av mig, men vi bjöd på oss och barnen tyckte det var kul😍💜 jimmy å "issie" hade gjort nån vadslagning där😄 där jimmy förlorade vilket innebar att hon skulle få sminka honom! sagt å gjort😊😄 både jag å jimmy blev sminkmodeller för en kväll-å SKÖJ hade vi😂😂


dä va så att "farbror Barbro" (ett alterego som jimmy spexar mä ibland😂) ,kom fram ordentligt när han blev såhär sötfin å förnäm😂 nästan så han passar i smink juh😄


jag blev ju oxå sminkad, men dä syns inte alls lika mycket på mig som på "farbror barbro"😉



ja jävlar va dä ska putas mun här😉😄


alla dessa "magknip" du ger mig😂 när du ä en riktig "pain in the ass"-lika envis å egensinning som jag är å det kan slå gnistor när vi diskuterar å jag där å då helst vill sälja dig på loppis, så är d ju sån tur att vi övrig tid har så förbannat kul tillsammans🙏😂 många skrattmagknip blir dä😍 familjen flipp va dä ja😄


dä har väl inte undgått någon att vi fick en JÄKLA snöblaffa häromdagen...dagen innan den kom så satt jag bokstavligen i SHORTS ute i solen...märklig kontrast dä där😲


fröken fräken valde tydligen blått tema denna dag😉
vi tog oss en sväng i diset å i de sakta töandet av snöblaffan bort till karlsborg där barnen ville vara i lekparkerna en stund innan vi for hem å gjorde lördagsmiddan😋


vi hade två änder (herr å fru...and..sson) som var väldigt orädda å kom nära å undersökte om vi hade något smask å bjuda på, men blev besvikna när det endast bjöds på...fingrar...😉


dom var väldigt orädda💚



honan är hon i brunt å hanen är den med det gröna huvudet💚











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar