måndag 1 april 2024

Med våren kommer...

 


...barnens hopp i studsmattan å vårförberedelser i trädgård å nere vid stranden😍


GULLUNGAR!!!💕



såhhh!! då var hängmattan nytvättad å upphängd å klar för att ligga å päsas i😍🙏


nytt för denna säsong är att jag har hängt upp denna lilla skylt😊




detta med att strandlinjen ständigt förändras kan jag VERKLIGEN intyga på😄😲 i skrivande stund så finns endast en ordentlig strand längst bort på "remsan"😄 OCH vädrets makter har till å mä tagit en bit av den högre marken där vi har våra grejjer..så det verkar som att vi får hoppa i plurret från gräskanten i sommar allt😍🙉


snart är det barfota fötter som sitter här i hängmattan😍



i skrivandes stund så sitter jag faktiskt ute i trädgården å bloggar här nu😍sååå skönt!! även fast det är lite svårare att se dataskärmen. fåglarna kvittrar runt mig och jag har på u-tube med bra och lugnande musik, med mobilen stående på sitt stativ bredvid här.

det här stativet köpte jag just för att hjälpa min "bullnacke", jag har ju fått en sån där gamnacke ni vet😉  under åren här nu när jag varit stressad och bekymrad varvat med fel hållning när jag t.ex kollar i mobilen så har jag sjunkit ihop med rygg, nacke å huvud vilket har gjort att kroppen påverkats negativt😞  så jag försöker ständigt att sitta med rak rygg (å att nämna är faktiskt att när jag råkar falla ihop så där med ryggen igen, så gör det faktiskt ont i "bullen under nacken" så då gör även detta att jag måste räta upp ryggen💪)

min kropp har påverkats ENORMT MYCKET av det utsatta och utmanande livet vi har fått försöka ta oss igenom nu under åren..MEN som jag alltid säger...stöter man på problem, så försöker man att hitta en lösning på nämnda problem och löser den knuten helt enkelt! något som jag kan störa mig enormt på är när man bara klagar och jämrar sig och inte gör NÅGONTING för att lösa situationen/problemet, så sett blir det ju då att man mer eller mindre väääljer att står kvar i "den sega leran" och jämrar sig- vilket tillslut kan bli väldigt tärande även för dem runtomkring (jag har egen erfarenhet av detta, vilket gör att jag har fått nolltolerans mot detta beteendet) 

helt enkelt....stöter man på problem...så försöker man så fort som möjligt att hitta en lösning till problemet-enligt min mening iallafall👍










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar