lördag 13 april 2013

Hemma igen...

efter ännu en underbar helg nere i skåne<3

som jag redan visste så var det riktigt meditativt för mig att åka ner till "mitt" skåne och träffa lina<3
 resan gick jättebra och vackert väder hela vägen, jag hade baske mig "solglåjjorna" ;-) på mig hela vägen ner till skåne:-)
väl framme så var mitt första stopp (som vanligt) vid min skåneresa, att ta en liten mysefika med min fina moster, och mormor i kristianstad:-)
 sen for jag vidare mot åhus och furuboda, där stugan<3 ligger (där jag var ofta som barn, så mycket minnen<3 ) jag gick runt stugan och `tog in`...och återupplevde minnen<3 sen gick jag ner mot havet....som oxå betyder så mycket för mig...tänk vad många gånger de små barnfötterna har lekt på den stranden...både jag och bror min<3
 på vägen ner mot havet, så satt dessa två vackra duvor och vilade på ett träd (ett träd där jag misstänker blixten har slagit ner i) ...
 duvor ger mig oxå ro...<3
 idag var havet lite argt....det "sjöng" ordentligt...
 och vilka vågor sen......


 jag satt där en stund bara för att njuta och ta in....detta som betyder så mycket för mig<3
sen styrde jag färden mot österlen (och om jag inte har helt fel?, så börjar österlen vid byn Maglehem...rätta mig om jag har fel:)  dom är noga med det tydligen, vart österlen börjar någonstans:)
resan till lina i vitaby (ligger nära brösarp och kivik) tar bara tjugo minuter/en halvtimme från furuboda där stugan ligger<3
 *ahhh...titta barbro..dom har lagt matrester på gödselstacken igen, kom! vi promenerar tillsammans, och tar oss en "kackelstund" under tiden*  ;-)
 visst är jag jag vacker<3
 *kackel,kackel, smask,RAAAAP, kackel,kackel,smask,smask,tugg,smask,RAAAP, kackel,kackel* :-)
 jag ser mig som herren i hönsgården jag! ;-)

 *jaaaaaaag är herre på hönsgården!! hööör ni det* ;-)
 *MÄÄÄÄHHH jag då* ;-)


 mina vita fläckar mot den vita snön...det ni...
 när jag tog en liten morgonpromenad bort i en av hagarna så satt denna nötväckan och sjöng så fint<3 jag kände först inte igen lätet...men när jag zoomade in med kameran så såg jag att det var en nötväcka<3
 och som ni förstår:-) så har det blivit MASSA mä gos med lillkillen albin<3
 han är ju UNDERBAR ju<3
*hej! jag är gården ljungseröds allra sötaste pojk<3* :-)


-detta var första delen skånebilder för denna gång, resten av bilderna får ni se i senare inlägg :-)

-och imorgon så åker jag med mor och far min till trandansen vid hornborgasjön<3 ska bli mysigt!

vi ses i nästa inlägg:)

HEJ HOPP :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar