torsdag 30 maj 2013

Det lilla matfatet...

...som jag serverar varje dag (som till en början var koltrasten fionas fat), är mycket vältrafikerat varje dag:-) på ett litet keramikfat lägger jag solroskärnor,russin,olika bär, och mussli med nötter och olika frön i, å ibland lägger jag även riven ost i. 
varje dag kommer blåmesar, talgoxar, pilfinkar,nötväckor,koltrastar, hackspettar, och väldigt många bofinkar både honor och hanar och ibland kommer lille söte rödhaken och sätter sig på fågelbadet bredvid och kollar läget en stund<3

 *hörru`!! lille nötväckan...hur många frö ska du fylla näbben med egentligen?! spara lite åt mig oxå va! *
;-)
 *AHHH....äntligen flög han iväg..nu dax för mig att välja vad jag ska ta för smaskigt*
 full rulljans vid matbuffen:-) <3
mina små vänner<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar