fredag 24 maj 2013

Nu är ho`igång igen:-)

...med livräddning utav sniglar och andra små liv på vägen<3
jag undrar allt om det finns någon som är lika mycket djurvän som jag...;-)
*traskeri...traskera...ja..inte har jag bråttom int`idag* ;-)

*hrm...det är "något stort" åbäke (jag) ;-b som uppehåller sig på höger sida om mig! hrm...jag låtsas inte bry mig;-) *

 men si`det struntade jag i...för i den långsamma takt som dom tar sig över vägen...så kan jag inte mig för att göra annat än att rädda dom över vägen<3
när jag bar över honom så for han snabbt in i sitt trygga skal<3...
..för att sakta...
...sakta...
 ...våga sig ur skalet igen...och upptäcker att han redan...;-b var över på andra sidan vägen:-)
 ...och sen var det bara att fortsätta "gå" mot sitt mål:-)
istället för att troligtvis gå ett tragiskt öde till mötes på den stora vägen...
under gårdagens morgonpromenad så räddade jag åtta stycken<3...jag kan...helt enkelt inte gå förbi utan att få dåligt samvete...sån är den där anna;-)
DJURVÄN TILL TUSEN! <3






 ..och här har vi en annan liten "duling"<3 som dock inte blev räddad av mig, men däremot fick han ofrivilligt åka med hem till vårat hus då jag plockade mossa ,för att dekorera med hemma utanför ytterdörren
å nog var han lite förbryllad allt..vart han i "skalbaggarns" har hamnat nu;-b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar