tisdag 24 juli 2018

Hej då "julskinka"...

...hehehe😉 jo jag känner mig verkligen som en "julskinka", flodhäst, kalla det vad ni vill😉 förstå mig rätt nu...jag kan tycka det är riktigt vackert att vara mullig eller fyllig. det är absolut inte det...det handlar inte om att följa idealet om hur "man ska se ut".  
för min del handlar det om att må bra inifrån och ut......som jag skrivit tidigare.. jag vill kunna röra mig mig helt fritt, jula hoppa, klättra i klätterställningen med ängela osv.... jag vill kunna känna mig fri i min egen kropp helt enkelt💚... 

och nu efter det här tuffa året som har varit nu 2018....så har jag hamnat heeeeelt ur rutin med allt vad kost och motion heter....helt å hållet alltså😨 jag har tröstätit mycket under de svåra stunderna och inte inte haft ork med mer än att se till att det blir bra för lillan i det hon var i...och stundtals..är i...

och detta har ju då givetvis resulterat  i att jag blivit mycket tyngre😱 jag ser mer eller mindre gravid ut hehe, å jag som är kvinna kan ju skylla på det när nån frågar vilken månad jag är haha😉 å jag och jimmy brukar få riktigt sköna skratt när vi gör lite ironi av oss själva för att vi båda har blivit två flodhästar hihihi😜 så många goa skratt får vi emellanåt😂😉 men summan av kardemåmman är iallafall att jag inte alls trivs med att vara tung...jag känner mig inte lika fri i kroppen som jag gör när jag är lättare. 

så därför ska det bli grymt skönt nu när vardagen börjar igen nästa vecka och jag får in motionen och kosten igen från och med måndag😊😊😊💚

och om ängelas vardag oxå fortsätter att funka nu här efter sommaren, så kommer även min vardag med kost och motion flyta på galant om jag känner mig rätt!!

huvudsaken är att hennes vardag/dag funkar först och främst. sen kan man även börja tänka på sin egen vardag. 
men som det ser ut nu så kommer det nog att gå som en dans...😊💚💜

här NEDAN har jag tre bilder på mig tagna 2015-2016...en myycket lättare jag...å det är där jag vill vara hela tiden. vill kunna röra mig fritt💚 leka fritt med barnen osv...ja ni har nog förstått vad jag menar😊

 så dessa foton blir lite av mina målbilder...att det är där jag vill vara av dessa anledningar jag har beskrivit ovan...💚

så...nu på måndag börjar jag jobba igen och vardagen tar sin start igen....å jag är sjukt taggad!!! å vill ha tillbaks "mitt tempel" igen!!!