söndag 16 september 2018

Blivande musiker?...

...ja det får tiden utvisa😊💚 i vilket fall så har våran flicka börjat spela tvärflöjt😊 hon ordnar å grejjar å visar hur man rengör den å visar vad hon har lärt sig, du är så otroligt söt gumman💖
har i dagarna nu fått den stora äran att vara barnvakt åt lilla Delo (våra vänners son, hans storasyster ebba ä bästa vän med ängela)  lilla delo är 1å ett halvt år liten GOFIS😉💚 det var ju ett antal år sedan som  våran lilla var så liten...så jag undrade om "takterna" satt i fortfarande?😉 man har ju blivit van vid att ens egna barn sköter sig själv så sett å i mångt och mycket vet vad som är farligt och inte.  men med en liten 1å ett halvt åring så blev man varse om hur det var en gång i tiden då man alltid var tvungen att vara ett steg före barnet... då dom inte inser vad som är farligt å inte..... hehe man insåg vilken `fritid` man har nu med ett 8åring i huset. då man blev varse om kontrasten mellan ett stort och litet barn😉  å ja...."takterna" satt kvar i ryggmärgen fortfarande😉 hehe, men va lite osäker först om de "takterna" satt kvar ska jag medge😉 å i denna lilla "kokång" så somnade han riktigt gott i vagnen💚
å med denna lilla godingen så njöt vi gott😍 vi fick uppleva både bolibompa dansen på delos vis (det är hans favvodans)😉 å ett liten matvrak hihi😉😉 han tyckte vår zinkbalja med vatten i var sååå skåjjig😁 å efter den plask å bus leken så va jag tacksam att mor hans hade packat med extra kläder😉haha 
det har oxå hunnits med att vabba denna veckan eklart....då hösten kommit å lite kyla oxå därav... å det i kombo med i flera fall sommarkläder slutar ju oftast bara på ett sätt.....man blir suuu`k helt enkelt😓 men just denna dagen här ovan var en sån därn mysig vilodag💚vi låg där i varsin ände av soffan å bara päste😍😎 å pratade å gossades om vartannat💜
känslan när fruktkorgen är nypåfylld😍😍😍 ser vackert ut och är sjukt gott😍
jag har härmed även testat vegansk vit choklad. dock var denna ingen höjdare alls enligt mig smak iallafall😝 men vegansk ljuschoklad var okey😍 men INTE denna😞
jag har sagt det innan å jag säger det igen..... något som kan göra mig ledsen inom mig....är just kalhyggen...... *vi SKA HA det ena med det andra!!! å framförallt PENGAvärdet på skogen är ju något som är MYCKET viktigt för oss oxå tydligen* 

men HALLÅÅÅ!!! allt och alla liv däri då????!!! vad har vi EGENTLIGEN...för rättighet till det vi gör mot moder natur.........

VART ÄR VÖRDNADEN OCH RESPEKTEN...........???