söndag 30 september 2018

Vår nystartade tradition...

...är ju att åka till liseberg hela familjen😍en gång om året😀 igår gick första trippen😊 så här såg ängelas schema ut för dagen..😊
å vilken skojjig dag vi fick😍😍😍💚 vi å karuseller😉haha kan ju inte bli bättre!
sist ängela var på liseberg vart när hon var 5år, men hon minns inget av det. så detta blev egentligen hennes första riktiga gång på liseberg..som hon kommer att minnas😍 å att se hennes glädje alltså....jag finner verkligen inga ord i hur glad  jag blir av att se hennes glädje, att se henne skratta å sprudla...💚💚💚 mina ögon kan tårfyllas av glädje när jag ser detta i henne...det är en sån kärlek....kärlek till mitt barn..min lilla flicka...åååå vad jag älskar dig min ängel💖💖💖

du å din "bappa"..som.en underbar förebild för dig å han ger dig såååå mycket kärlek...💚
vilken mäktig syn å se pariserhjulet om kvällen alltså😍 detta blev vårat näst sista åk för denna dag, jimmy som är höjdrädd klarade verkligen inte av att åka med. å jag tänkte..detta är väl inget😉 tjhiii fick jag alltså😲 fyy fan alltså....när vi började komma upp i höjd så märker både jag å lillan att det blåser...rejält alltså😱vi såg båda skräckslagna ut😲 å jag som mamma måste ju hålla god min inför ängela så hon håller sig lugn. jag jäklar alltså😶 å jag inser oxå i detta läget hur höjdrädd jaaag faktiskt är😲 nä...fyyy alltså...å vinden den ve`en ordentligt kring våran lilla "korg" som vi satt i jag å ängela, plus att den gungade...nä det va riktigt läskigt... å jag som ändå har åkt riktigt vågade åk..tycker nästan att pariserhjulet var läskigast..visst låter det komiskt egentligen😉😂
så det var bara att hålla oss vid god min i 3!!varv runt😱😉 fick höra sen av jimmy att det va en kille som hade fått panik å vart tvungen att bli avsläppt...stackarn.. å det trygga va ju lite att det fanns knappar där inne i taket ifall man skulle vilja något därinne i den lilla korgen😉 å tack å lov för det säger jag bara😉
lite bilder på "familjen flipp" som här åker balder😂😂😉😜
ängela här alltså, hihihi vilken härlig bild😁😂
där i helix tåget satt jag å jimmy i för några veckor sen..å då fick man verkligen känna på hur det va att riktigt hänga i bygeln som höll fast dig😮 både jag å jimmy märkte just den detaljen rätt så rejält kan man säga😉 hehe😳man får bara förlita sig på att allt sitter där det ska helt enkelt. släpper bygeln så...ja....be en snabb bön å sen..pang helt enkelt haha😖😉då får man "lämna in skylten" i det läget helt enkelt😉😖

det är ju så att jimmy har dessvärre en sånt riktigt obehagligt minne från slänggungan på liseberg, när han var i 19års åldern och åkte den..när det var i slutet av åkturen (som tur var) men den åker ju en bra bit upp ändå så ansiktet vetter rakt ner mot backen😮 å rätt som det är så hände någonting med hans bygel😱😱 det "skranglade" till i hans bygel och han känner hur den börjar att lossna😱😱änglavakt minst sagt att den höll det lilla som var kvar av åkturen...men han blev ju livrädd eklart...alltså..förstå paniken....efter den åkturen så stängde dom av den kan jag säga😶  behöver jag säga att jimmy inte klarar av att åka den igen. å han har även fått en rädsla för att åka vissa karuseller efter den händelsen. karuseller som påminner om hur man sitter i den. nåt vi märkte nu när vi var där..var att nu hade dom skyddsnät undertill...................😶
våran lilla älskling💓💕
nu börjar hösten....ett av träden inne på liseberg visar just nämnda💚💙
tack för denna gång liseberg😍
vi ses om ett år igen😀