lördag 6 oktober 2018

Detta med oss människor....

....ja, nog finns det människor till verkligen allt... tänk vad jag har insett på senare år....hur jäkla naiv jag kunde vara och det där med att jag var så godtrogen...jag var fööör godtrogen i flera fall😦 missförstå mig inte, jag är fortfarande godtrogen..men inte liiika godtrogen som förut!  dom som kände mig då, skulle troligtvis inte känna igen mig helt idag. 

idag så är jag en kvinna som säger vad jag tycker om det behövs!! och har fått ännnu starkare "hud" som gör att verkligen ingen kan sätta sig på mig. och det är en sån frihet och en jättehärlig känsla. att jag kan styra vilken som får komma "innanför huden"  och inte. idag vet jag vilka jag kan lita på och inte... den insikten har inte varit så rolig dock...det är en rätt sorglig insikt när någon som man egentligen ska kunna känna tillit till...inte inger tillit. men det har ända sedan barnsben gjort mig väldigt stark...en inre styrka av dess nåde💚

men som sagt...flera insikter har jag fått de senaste åren om människor omkring mig😩 och en lustig känsla är när jag känner mig äldre än vissa personer...även fast det är 15-20 år mellan oss. ni är äldre än mig...men lustigt nog så känns det som att jag är äldre än er...och klokare!

ni är bara insatta i att så här är det. och så gör man inte. och väljer att inte ha den minsta förståelse för en människas handling så är man jävligt trångsynt rent ut sagt!!

och där har jag trott ända sedan barnsben att ni älskade mig. och genom åren har jag försökt att bjuda in er .... men vad naiv jag har varit...så in i helsike naiv....för ni har alltid sett mig som oönskad (då jag föddes från den ni hatar mest)  

men nu kan jag faktiskt inte bry mig mindre...jag har meddelat er vad jag tycker om ert beteende och det va jäkligt skönt att få det ur sig😎!!!

och jag har även insett att det ni känner har även vidarbefodrats till era nära (som en gång i tiden var nära mig) så eran historia förs vidare och människan i fråga blir påverkad. det var det som var så skönt som barn....för barn dom bara känner efter....utan att låta någon påverka dem. men sen så börjar de "vuxna dagisbarnen" istället.  jösses säger jag bara...SUCK!!!

och vad man har märkt vilka människor som är av samma "skrot å korn"  dom som inte någonstans vågar vara ett uuuns annorlunda. har den ena, så ska den andra oxå ha...å ett barn SKA uppfostras så och så och herreguuud om något är ett dyft annorlunda. det går INTE minsannådaa😂 å den och den är en sån otroooligt dålig förälder medans personen själv är en gudomlig en` 
jag kan nämna massor av exempel på det man ser därute i samhället och på personer man mött genom livet...

men det som faktiskt är lite sorgligt är att dessa människor...dom som bara följer strömmen i både det ena och det andra...   dom människorna bär på en osäkerhet...ofta också en osäkerhet i dem själva...som gör att dom inte klarar av att bryta sig loss från strömmen.. för där vet dom inte vem dom är.... så därför känns det tryggt och bra att följa strömmen enligt dessa människor. för där behöver dom inte känna efter...

men jag som är en av dom som inte följer strömmen....jag och de mig lika, ser skillnaden så tydligt mellan er och oss. det är som natt och dag...verkligen som natt och dag.

men oj vad tacksam jag är att jag befinner mig där jag är....

jag var där ni var en gång i tiden...men INTE längre...och det är jag tacksam över verkligen💚

och det är så skönt att känna att ingen kan ändra på den jag är idag!

jag känner mig sjukt stark å skulle kunna lyfta berg om det var så!

å jävlar vilken skön känsla det är hörrni💪😍😍😍😍😍💪

TACK....💚