söndag 20 oktober 2019

Älskade far min...

 ...du anar inte vad det värmde i dotterhjärtat mitt när jag såg och märkte hur mycket du uppskattade den här dagen💚💖hihi, stundtals så blev du som en liten pojke igen..å du skulle foort ut ur bilen, 😊du var så entusiastisk (stava jag rätt där nu😉) du ÄLSKADE att åka runt i dina barndomstrakter...å du berättade om dina minnen därifrån...du rördes till tårar..mer än en gång...min älskade lilla pappa💖

 vart vi än for förbi så hade du något att berätta...å inom mig så kände jag glädjen över att se hur du njöt av att...som vi uttryckte det....få komma hem.....där du bor nu på det gemensamma boendet, du kunde inte kalla det ditt hem...😥 men när vi idag var kring ditt barndomshem i broddetorp så var det som att..komma hem...💚 det är så fint på nåt vis....pappa lilla...💖💖
 här vid en utsiktsplats strax innan broddetorp så stannade vi för att äta min medhavda fika😍 å jag tog ju givetvis ett kort på även utsikten..men den bilden måste försvunnit...för insåg här nyss att...var fasiken är utsiktsbilden....en jättevacker utsikt över hornborgasjön💚 men jag måste ju ha raderat den av misstag...va synd😞 men här stannade vi iallafall och hade en liten fikastund😍 å det finns ALLTID  en lösning på allt vet ni!! mor min har problem med andningen å har svårt att gå ens korta bitar i taget...å far min ä lite knagglig i bena å så..så då fikade vi i bilen...jag gick bak i kofferten å gjorde iordning fika tallrikar å fyllde på varm choklad i muggarna å så gjorde "servitrisen" entre till fikagästerna i "cafet" ..bilen😊 å med utsikten vi hade....aaaa det var inte heeelt fel alltså....det var så vackert...fasiken att den bilden försvann...jaja...inget å göra åt!
 vi besökte först broddetorps kyrka💚hehe det hade pappa redan bestämt😉 så jag sa det...pappa...nu åker vi precis vart du vill...vart du önskar💚 å jajjemän...han visste precis vart han ville å hade allt utstakat hihihi *söt*💚💚💚
 å han blev så glad....å han grät...lilla pappa....när vi kom fram till gravstenen där hans mor å far ligger begravda, min farmor och farfar💚 det var väldigt fint å vi kramade om varandra och pappas tårar rann...fina du...
 å det var viktigt att vi skulle hitta alla gravar...även bertils mor å fars grav💚så han kunde säga till bertil att vi även hade varit hos hanses mor å far💚
 det var sååå vackert.....kyrkogården med höstlöven...och den där speciella känslan som man får på en sån här plats..💚
 broddetorps kyrka👆👇

 å så åkte vi bort till bertil å inga å "våldgästade"😍 å jag märkte att pappa riktigt njöt av att träffa dom oxå...han veeerkligen njöt....😍💚 det var så himla glädjande å se honom vara som han var idag så ni anar inte💚💚💚💚
å där hade vi oxå denna GOING-fyrbenta killen💚 så många hundpussar utdelades här hihihih😍💚 detta var bertil å ingas dotters hund😍 å guuu va GOO han var....jag som fullkomligt ÄÄLSKAR djuren ni vet....💚

denna dag....den blev så bra...du blev så nöjd...å deeet var mitt mål....för detta var din födelsedagspresent från mig....jag visste att du skulle må bra av detta...därför kändes det så himla varmt i hjärtat...så du anar inte pappa lill`💚💖💚

det finns dom i din närhet, som inte vill att du ska lämna hemmet....att du inte skulle klara av det...😦 men den jag mötte idag var pigg å rask (så pigg å rask som du kan vara nu) hehe😉å du nästan sprang ut när vi skulle fara iväg. ja, detta är den enda motion jag får nu...så därför vill jag gå fort. han såg så söt ut, såg för härlig ut💚😊

det var ju ett rätt så långt tid sedan som vi träffades senast...iallafall 1 1/2 månad..å jag upplevde dig verkligen piiiigggare än senaste gången vi sågs...för då hade du ont oxå. men det har du inte nu längre. sååå skönt💚💪

å förlåt alltså....men i min värld kan jag inte förstå hur man kan "förbjuda" någon att åka någonstans..eller förbjuda någon att lämna byggnaden  (i princip) han skulle ju må bra mycket sämre om han är tvungen att endast vara kvar i serviceboendet eller dess utegård!!

jag menar.....även om en person skulle vara sängliggandes alltså...så skulle jag göra ALLT för att denne ska få komma ut som vilken människa som helst!!!!💚 det är ju bara att man få hitta en lösning som passar för just denna person..det är fan inte svårare än så!!! å hör sen alltså!!!!!😠

jag tänker INTE låta pappa känna sig som om han vore ett "kolli" eller någon som är omyndigförklarad...!!! även om far skulle bli mycket mer förvirrad än vad han är, så skulle jag ut i det längsta försöka få honom att känna sig som alla andra!!💚

så...nääääe.....ni som säger att han inte ska tas med nånstans...inte lämna hemmet....att han inte skulle klara av det....det går inte hem hos mig!!! 

för den jag såg idag.....vår pappa var glad på riktigt och han njöt på riktigt.... jag skulle ALDRIG!!!!!!! beröva honom det.

så jag kommer stå upp för honom ända in till hans sista dag i det här livet!!...även om det skulle innebära att jag får hur många som helst mot mig...det ger jag blanka f-n i alltså!!! 

pappa ska oxå få leva....på riktigt......!!!!!!💪💚💪

kommer ALLTID att stå upp för dig pappa lill`