måndag 14 oktober 2019

Vi säger ofta....


 ...att vi inte passar in i den här världen så som vi människor har skapat den...vi båda känner att vi nästan lever i fel tid på något sätt....jag själv, har känt den känslan i rätt många år tillbaka... 
misstolka mig inte...ni vet att jag är mig själv ända ut i fingerspetsarna...jag försöker aldrig att göra saker för att passa in eller att leva efter samhällets förväntningar och krav. jag har gått min egen väg så långt jag kan minnas...å har jag någon gång i mitt liv försökt att "passa in i mallen" så har det känts såååå fel!! det är inte jaag NÅNSTANS!! det har gjort mig äääännu mer till den jag är idag...! som jag har sagt innan...jag kunde få ångest över vilken värld jag hade satt ängela till.. men kom fram till att jag får försöka att ge henne verktyg att klara av dessa utmaningar som livet tyvärr ger..samt att hon genom allt ska vara helt sig själv och inte bry sig om vad andra tycker och tänker om henne osv! 

denna insikt om att inget förändrades fick jag ju som bekant när jag var 15år😢å jag minns det verkligen som om det var igår.....deeen besvikelsen som jag kände....som liten trodde man att alla vuxna var snälla och goda... men denna dag var första gången jag verkligen insåg att det förändras inte ett.....duuugg....! och tyvärr så har jag fortsatt att inse detta genom mitt livs fortsatta gång....sorgligt nog😢 och tyvärr så tror jag att det aldrig kooommer att förändras. så lösningen för att klara av att ta sig igenom det här livet..är att bestämma sig hur man ska hantera olika situationer och människor...

det fanns en tid då jag blev helt förstörd av allt detta runtomkring...men jag har jobbat med mitt inre och mina tankar och därav kommit dit jag är idag. å guuuuuu vad TACKSAM jag är över det💚

för människors beteende runtomkring påminns man om regelbundet ska ni veta *gäääsp*😩
å nåt som jag har jäävligt svårt för är OFÖRSTÅELSE!!! det kan få mig att bara ignorera  personerna i fråga alltså......!!! jag låter mig inte beröras ett dugg av det som onämnda personer vill att jag ska känna. varför?! jo!..för att jag veeet att jag inte är det som ni skulle påstå, å jag står för det jag känner och tycker och skulle kunna gå över eld för att 👇 ska få må bra ända in till sista dan i detta livet! en människa.. förstår mer än vad man tror, å ska inte behandlas som omyndigförklarad. för då tror tillslut personen i fråga att den ääär dum ihuvudet å inte klarar någonting å börjar därmed sakta vissna.......detta är något jag har sett här....å det gör så jääävla ont!!!
samtidigt som jag är i konflikt med mig själv i hur jag ska hantera hur en person som alltid har varit min trygga punkt...börjar att vissna... att den konflikten i mig själv och de känslor som jag inte kan sortera i detta göör att jag har haft svårt att träffa personen i fråga..för att jag inte vet vart det är påväg.........och  vad jag ska göra med mina känslor i det...
men då...ja...GIVETVIS så möts det med total oförståelse och man blir gissningsvis utdömd av flera i min närhet och dessa människor drar sina egna slutsatser (givetviiis) å det är detta jag menar med oförståelese...!!!!! GHAAAAHH!!!!
ja...återigen...det är en jäääkla tur att man bestämmer själv vilka personer man låter kommer nära och inte! 
OVER AND OUT på dän serrni😝💪
älskar dig far min💚

det finns så mycket mer tankar jag skulle kunna skriva om nu...för oförståelse och okunskap och krav och dömande kan få mig att helt ignorera den nämnde och inte låta den på nååågot sätt ta energi från mig. jag kan ta bort ett meddelande utan att läsa, å på alla sätt...verkligen inte låta nämnd person ta energi från mig!!! för när man vet vad någon har för uppsåt mot en` redan innan. då kan jag välja att bara...ta bort..... ingen ska få ta energi från mig, och som ni förstår så ser jag till att ingen kan det heller😍 

jag vet att folk "kan bli tokiga" när dom inte "kommer åt" mig...men då serrni...så får ni kämpa braaaaa länge för att lyckas med den saken😄hehe..för det är nog nästintill omöjligt numera!