söndag 3 november 2019

Frostens skönhet....



...får vi se nästintill varje morgon nu💚
denna morgonen så vågade jag ta promenaden tillbaka över gärdet (då det varit nästintill sjö ute på nämnda..då det regnat mycket sista tiden. gött tänkte jag..där jag gick i joggingskorna, nu när det är frost å har frusit till så vågar jag nog ta vägen över när jag inte har stövlar😊....gick där i godan ro å njöt....å så sa det ....*CLATCH*😜😄 låt oss säga att det inte va fruset nooog😉😂
men även fast jag blev en ritti`blötfis, så är detta så grymt vackert...de småsmå isformationerna på varje litet grässtrå💚
å lite frost hindrar inte vår lilla pojk från att nosa till sig sork😉
💚💚💚


när jag gick därute på gärdet så såg jag tydliga älgspår💚..å rätt som det var så stötte jag på denna "lega"😍för er som inte vet vad det är för något...så kan jag berätta att det är en plats där ett vilt djur har legat och vilat/sovit💚 namnet i sig är rätt så talande oxå. både jag och jimmy misstänker att det är en älg-lega utan tvekan! och att jag såg så mycket älgspår avslöjade ju även detta.
så under denna natten/morgonen så har en av "våra" vackra älgar legat just här på denna plats ute på gärdet...å kanske tagit sig en tupplur, eller bara vilade benen ett slag...tääänk om jag skulle varit där och sett dig...💚💚💚
väl hemma...är det oxå frostnupet och vackert😍
denna bilden blev lite suddig..men jag gillade den på något sätt...man ser skimmret i frosten💚


*hihihi* å faktiskt så är den "svarta klumpen" lite längre bort en liten hundpojk💖som rullar sig gott i det frostnupna gräset💚 vår lilla going💖


                                                 
...när det är matdags häristugan😉💚 varje kväll så står det mjukmat på menyn för katterna, å det är en riktig succeee`det ska vi veta😉💚så fort jag hämtar matskålarna i skåpet över kökspannan, så får jag en hel flock mä djur efter mig😉 å sedvanligt varje kväll så sätter sig alla på sina egna matplatser...det är riktigt gulligt å se😍💚 låt oss säga att det är dagens höjdpunkt för våra fyrbenta familjemedlemmar här hemma😊

det blir mörkt tidigt om dagarna nu....det har nog ni oxå märkt...men det mysiga i det är att man tänder alla myslampor i stugan, å tänder ljuset igen på kökspannan💚

😍MYSFAKTOR😍