söndag 26 januari 2020

Å så va den saken klar...


....å med det menar jag att jag har nu lyckats att vända tillbax min dygnsrytm💪😍 istället för att klaga över en situation utan att göra nånting åt det..så tar man tag i saken helt enkelt!!! ett tips till er därute bara😉!

å följderna med detta är ju att man kan helt plötsligt hitta på saker på dagarna igen om man har orken😍 bara en sån sak som igår lördag, så började vi dagen mä å få besök av min nyfynna vän (ännu en NPF-mamma) vars son faktiskt går i ängelas klass😍 OCH även lilla,lilla cash, deras minsta familjemedlem💚som är en liten "rottis-valp" (rottweiler) å han ä en riktig liten sötchock😍😍😍 å efter att vi suttit å tjattrat å gossat massa valp😍 så for jag å jimmy iväg för å hämta ängela hos bästisen i ullervad å där blev vi sittandes å drack kaffe å tjattra😍😉

vi är bekanta sen högstadiet jag och denna andra NPF-mamman😊 inte visste man att man skulle träffas såhär i vuxen ålder igen😊😍 å till råga på det så vet vi båda hur det är att sitta i den "båten" som vi och våra barn gör😔 *FÖLJER DU INTE SAMHÄLLETS NORMER SÅ FÅR DU RÄKNA MED ETT H..VTE* å detta ska våra älskade barn växa upp i....ett samhälle som i flera fall är något av det sjukaste jag har varit med om alltså!!!😠 och de som har en annan åsikt om hur samhället är skapat...och om hur positivt det ändå är...dessa personer har inte fått UPPLEVA den negativa sidan av vårt samhälle...där har man verkligen anledningen till det..! så inte konstig att dessa tycker att allt är guld å gröna skogar (det tyckte jag oxå en gång i tiden) innan jag verkligen fick uppleva avigsidan av det!!!!! fyyy fasen alltså!!

men det positiva i allt detta tuffa är att det är vi som får en väldigt stor inre styrka och ett jävlaranamma. man utvecklas i sitt inre...genom de svåra upplevelserna. man får massor av "verktyg" som man blir tvungen att använda i denna många gånger sjuka värld.
man får en inre visdom utav dess like...till skillnad från de människor som åker på en "räkmacka" genom hela livet utan längre prövningar.

det är ju genom den tuffa tiden man oxå växer....nåt enormt....💪💚 och DET är jag otroligt tacksam över!!!!!
å våran tiger blev den första hund att träffa lilla cash (förutom mamman å syskonen till honom) och det gick jättebra, det var inga problem😍
å lilleman var mycket nyfiken på tiger💗det kändes nästan som att han såg upp till tiger på något vis, hehe💚
å han är ju så bedårande söt alltså😍💚😍
här ser det ut som att han har tagit sikte på tigers svans😆
*jag följer med dig😊vart ska vi kompis*💚
titta va GULLIG han är💗💗💗💗
*hah nu är det mina regler som gäller...du får inte ta MINA pinnar å inte heller min mat, men vi kan leka lite😊😍💚*
så liten å näpen sitter han där å följer vad tiger gör💗
å han följer honom nästan vart han än gick, lilla snorpenårpen💖💖💖
det är väldigt svårt att fatta att även vår tiger har varit såhär liten oxå
nä så helgen har varit riktit bra faktiskt😍 å jag hoppas att jag kan hålla dygnsrytmen nu! tar man sig bara igenom vardagarna så blir man så lättad å känner sig fri när helgen närmar sig...ja...det är så jag får uttrycka mig nu...
-jag va inne på min google drive där jag har massor av bilder från tidigare år, å då hittade jag bland andra denna härliga bild på ängela,jag, å ängelas mormor å morfar.... guuu`vad tiden har gått sen denna dag...å saker har förändrats......på både gott och ont..

men jag minns denna dag...många skratt💚