lördag 14 mars 2020

COVID-19.....

....eller som låter mer bekant i allas öron...coronaviruset....😓 här på bilden ovan, såhar ni den "lilla räven" som just nu "festar loss" i våra kroppar runt om i världen😖..det är lite svårt att fatta hur snabbt det har spridit sig... det känns som att det var igår som jag lugnade ängela med att den sjukdomen var så långt bort som i kina.
men tack vare...ja...oss själva faktiskt!!....så har denna lilla olycksbådande "varelse" spridit sig världen över..tack vare vårat resande😶😶😶

å för varje dag som går så blir fler å fler sjuka😲 skolor har stängts ner pga smittspridningen, i både danmark å norge och fler länder därtill, men inte i sverige, för då måste ju föräldrarna vara hemma från jobbet med sina barn..vilket tydligen är helt oacceptabelt och hemskt (eller?!!!😠) ännu en gång så tänker man inte på BARNEN i första hand...utan det är såklart pengarna som drar...återigen!!! *snark*😫 för är föräldrarna hemma med sina barn så går ju inte samhället runt...vilket ÅTERIGEN grundar sig i pengar😠

våra arbetsplatser (däribland min arbetsplats) har vidtagit åtgärder som att vi inte längre får vistas i lokalen tillsammans pga smittorisken å personalmöten har ställts in mm... MEN VÅRA BARN ska fortfarande få utsättas för dessa risker som vi vuxna nu på våra arbetsplatser har blivit ombedda att undvika.  visst är det sjukt....varför ska våra barn få fortsätta utsättas för risk???!! en undran bara från mitt håll!!!!!

Men!!!...en sak ska jag verkligen säga...å det är att vi känner oss sååå himla trygga här ute i vår lilla stuga på landet under den här pandemin som just nu härjar. om vi blir tvunga att vara i karantän så kan vi ändå röra oss mycket omkring här i naturen å kring vårat hem😍 då vi bara är ett fåtal hus här på våran lilla väg in hit. vi känner ju oss givetvis väldigt trygga även vanligtvis såklart💚 men nu under pandemin så känns det som en ännu större frihet att bo härute i den friska luften med skog å natur utanför dörren💚💚💚 så det känns jäkligt bra rent ut sagt😍💚🙏🙏🙏


här i stugan så mår vi bra såsett. jag har lite ont i halsen..men försöker hålla det tillbaka med kanjang som jag brukar..jag har inte vart förkyld på uppemot ett år utan å ljuga...pga av att jag tar kangjang så fort jag känner förkylningssymtom.

risken är ju att man kan bli lite hypokondrisk å tro att bara för att man har t.ex lite ont i halsen tror man att "den lille räven" har tagit sig även i ens egna kropp😳

ja...nä jag vet inte alltså.....detta har gått så fort...så jag vet nog inte riktigt vaaad jag ska tänka ännu?🙍
jaja...en dag i taget...å så får man vara försiktig helt enkelt!

tänk på det ni oxå💚så ni slipper den "lilla boven" här uppe på första bilden😯