lördag 25 juli 2020

Larvinvasion...

...tänkte jag när jag märker att brännässlorna är fulla av svarta taggiga larver...dom såg nästan lite läskiga ut ju😏
å det såg ut som att dom hade ätit på många brännässelblad... jag bestämde mig för att forska lite i vad detta va för små krumelurer😉
å efter lite research, så inser jag att dessa lite läskiga larver faktiskt är påfågelögalarver💚och dom festar då loss på brännässleblad i ungefär 1månad för att sen bli påfågelögafjärilar...en mycket vacker fjäril😍💚💚så jag låter dom mer än gärna festa loss på våra brännässlor här, å så ska jag hälsa här på var å en sen när dom så småningom här nu flyger runt som vackra fjärlilar😍
*namnam-smask-smask*😊
jaaaa...man vill ju inte kela med dom direkt😉eller huur?!😄
många blad var täckta av larverna å på ett blad bara så kunde det sitta flera flera stycken😲
under min fotosession hos larverna i nässlorna😉så stötte jag även på frans😂😉en av svartsniglarna som är bosatt här på gårn😉😉
å här smaskades det oxå...men inte just på brännässlor


men sen pockade dom här krabaterna min uppmärksamhet igen
lite konkurrens om maten här ja😄 å ändå har dom maaasssor av nässlor att sprida ut sig på..men jaja😉

😱😱😉


ja....dom är ju inte så värst vackra i detta läget alltså😲 MEN ååå vilka vackra fjärilar dom utvecklas till om några veckor😍😍😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar