lördag 1 augusti 2020

Starta om....

 ...med min egna "grund"💚...starta om pĂ„ en helt ny plats....dĂ€r inga "sĂ„r" och smĂ€rta finns....BÖRJA OM....💚💚 jag kĂ€nner sĂ„ starkt inom mig att det Ă€r dax....det Ă€r som att "det suuger" inom mig....en stark lĂ€ngtan....och min intution ger mig inre bilder bilder som Ă€r svĂ„ra att missa Ă„ jag kan sĂ€ga detaljer om huset som jag inte vet vart jag fĂ„r d ifrĂ„n jag bara rabblar pĂ„ som att jag bara vet😊...min intution brukar vara stark...sĂ„ jag lyssnar pĂ„ den....det Ă€r en hĂ€ftig kĂ€nsla och se de hĂ€r bilderna och prata om dem fastĂ€n jag inte har sett det IRL Ă€n...det var samma sak innan vi hamnade i vĂ„r stuga vi bor i nu....jag försökte att trycka undan bilderna dĂ„ jag ÀÀÀlskade mitt förra hus (solhed) men hela tiden sĂ„ kom det röda envĂ„ningshuset/stugan fram som bilder och filmer i mitt inre...ja...ni som Ă€r skeptiska till allt som har med vĂ€rlden utanför vĂ„ran att göra kan ju sluta lĂ€sa nu (dĂ„ ni troligtvis inte förstĂ„r, Ă„ bara tycker att jag snackar gojja, precis som jag sjĂ€lv en gĂ„ng i tiden tyckte)  -men ja...jag kan inte förklara det bĂ€ttre...jag ser bilder och Ă€ven som filmer inom mig...nĂ€r jag förnimmer nĂ„got...det Ă€r en jĂ€ttehĂ€ftig kĂ€nsla och den stĂ€mmer oftast...💚 och att bĂ„de Ă€ngela och jimmy kĂ€nner stor antusiasm mot samma mĂ„l Ă€r ju klockrent😍💚 och det som Ă€r superviktigt i denna förĂ€ndring, Ă€r att Ă€ngelas skolsituation som nu funkar bra, ska fĂ„ fortsĂ€tta att göra det🙏fortsĂ€tter det att funka bra i nuvarande skola sĂ„ ska hon fĂ„ fortsĂ€tta att gĂ„ dĂ€r tills högstadiet dĂ„ högstadiet blir pĂ„ den nya orten. sĂ„ som vi har kĂ€mpat för att fĂ„ det att funka i hennes skolgĂ„ng, sĂ„ Ă€r det urbota dumt att rycka henne ur den skolan,eller hur?!! sĂ„ att det blir sĂ„ bra som möjligt för henne Ă€r första prio! i ALLT💖hennes lycka Ă€r min lycka..💖🙏 det Ă€r nĂ„got som jag tror endast den som Ă€r mamma, förstĂ„r..

och höns Ă€r de första djuren som kommer fĂ„ flytta in hos oss (förutom hund och katter)💚 och det vĂ€rmer sĂ„Ă„Ă„ inom mig nĂ€r jag tĂ€nker pĂ„ hur vi kommer kunna gĂ„ ut och hĂ€mta Ă€gg frĂ„n vĂ„ra egna djur😍💚💖💚-Ă€gg som vi kan ha bĂ„de frukost middag Ă„ kvĂ€ll om sĂ„ Ă€r😍😍
det har jag vĂ€l nĂ€mnt innan hĂ€r i bloggen?..att fĂ„r Ă€r nĂ„got vi oxĂ„ vĂ€ldigt gĂ€rna vill ha...men vi mĂ„ste pga av att vi Ă€r fattiga, börja i en Ă€nde...och det blir med hönsen💚 sĂ„ vi mĂ„ste ta en sak i taget och efter hur plĂ„nboken ser ut. och vi vet redan hur vi fĂ„r tag i vĂ„ra första höns och ungefĂ€rlig kostnad som kommer bli dĂ€r, och det Ă€r nĂ„got som vi skulle klara av trots att vi Ă€r fattiga😍 resten av djuren mĂ„ste vi i nulĂ€get vĂ€nta med..dĂ„ det inte Ă€r ekonomiskt genomförbart just nu. 

men bara hönsen, och de andra djuren Ă€r underbart bara det. och ger oss Ă€ven mat pĂ„ bordet iform av Ă€gg..som vi kan göra myyycket av😍😍😍 och om  det skulle vara tvunget...Ă€ven kött, men det fĂ„r dĂ„ vara jimmy som fĂ„r stĂ„ för det snabba och smĂ€rtfria!! avlivandet nĂ€r det ska slaktas..   men FRÄMST ger dom oss mat i form av alla Ă€gg💚

jÀÀÀvlar vad jag lĂ€ngtar😍💚😍!!!
 ni kommer med all sĂ€kerhet fĂ„ höra mer om detta framigenom hĂ€rinne😉😍 haha sĂ„ nu byter vi Ă€mne lite....kollllla hĂ€rovan va GOTT det ser ut😍😍😍frukosttallriken med nyplockta vildhallon frĂ„n trĂ€dgĂ„rden...det kĂ€nns sĂ„Ă„ bra att bara kunna gĂ„ ut och plocka dessa smĂ„ juveler ute i naturen och lĂ€gga i frukostfilen😍NOMNOMNOM!
 Ă€ngela har skoj hos grannen (och klasskamraten) Ă„ jag Ă„ therese sitter Ă„ kacklar till hennes gryyymt goa kaffe😍
 đŸ˜Š
 Ă€lskade lilla roffe💚
 Ă€ngela Ă„ troja badar i bubblet fast utan bubbel😄 

hihi Ă„ DÄÄÄÄR vĂ„ga hon doppa sig😄💚

blev Ă€nnu en fikastund nu ikvĂ€ll Ă„ barnen bada Ă„ hade skoj😍💚😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar